Gå til innhold

Noen som har erfaring med CPU-kjølere i Antec P190?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Antec P190 og tenkte jeg skulle bytte ut stock-vifta på E6750. Problemet er at alle kjølerne som vanligvis anbefales ser ut til å være for høye, dvs. det ser ut som de kommer til å kræsje i "Big-Boy" 200mm-sidedørs-vifta. Jeg lurte derfor på om det er noen her med P190 og hvilke kjølere dere bruker.

 

Har sett på Scythe Ninja plus og Thermaltake Big Typhoon VX, vil disse bli for høye?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Big Boy fan'en er ikke til veldig stor nytte, da, hvis, du skaffer deg ny og god CPU-kjøler, spruter den ut lufta, rett ut av kabinettet (ut av støvfilteret).

Jeg har en Big Typhoon VX, og måtte montere ned 200 mm vifta..var skuffa helt i starten, men så tenkte jeg litt, og det er liten vits å ha en 200 mm vifta blåse rett på CPU-kjøleren da det skaper dårlig luft flyt....

jeg skal kjøpe meg ny CPu-kjøler....har tenkt TRUE, jeg vet den er liiiite bitte granne for stor...men hva har man modding til?...hehe

Lenke til kommentar
joda, greit å linke dit men det er blitt sakt veldig lite om p190, har lest gjennom hele svartens uten å ha funne noe tilfredstilende svar på hvordan vifte som passer.

mhm helt enig...men jeg tror mitt problem er løst, En TRUE, thermalright Ultra 120 Extreme, passer trolig mitt antec p190, selvsagt med avmontert støyfilter (det er bare å glemme å ha 200 mm vifta vett)....

Lenke til kommentar
Monterte just en maskin med i ett P190 kabinett med Q6600 og Zalman CNPS9500AT. Ingen plass problemer bortsett fra at kablene til de to 8800GTX kortene gjorde at døra ble vanskelig å gå igjen pga. den store vifta.

Den CPU-kjøleren er ingen monster heller da..... ;)

 

Monterte just en maskin med i ett P190 kabinett med Q6600 og Zalman CNPS9500AT. Ingen plass problemer bortsett fra at kablene til de to 8800GTX kortene gjorde at døra ble vanskelig å gå igjen pga. den store vifta.

Den CPU-kjøleren er vell heller ingen Monster-kjøler heller ..... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan ihvertfall informere om at ThermalTake V1 IKKE passer i P190....

Ikke spør hvordan jeg har funnet ut det.... :wallbash:

 

Noen her som har flyttet Big Boy vifta på utsiden? Noen tips i forbindelse med dette?

Når man flytter vifta på utsiden så blir jo støvfilteret innenfor selve vifta. Dessuten blir selve vifta tilgjengelig for små fingre... Noen som har pønsket ut noen kjekke løsninger på dette?

Og strømkabelen må inn i kabinettet: Hva er en grei løsning på dette?

 

Noen som har bilder av modifisert P190 kabinett med Big Boy på utsiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...