Gå til innhold

Trenger jeg og bytte hovedkort?


RaZeR91

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat denne CPUen fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339441

Har denne CPUen fra før av: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340184

Og dette Hovedkortet MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket 939....

 

Står at jeg må ha Socket AM2 på den gamle CPUen jeg har, men bruker nå det MSI hovedkortet og de funker nå bra, men så var det bare noen som sa at jeg måtte ha AM2 socket hovedkort på den nye CPUen? Kan jeg bare ikke bruke det gamle da? Bruker nå en AM2 CPU der og, eller?

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vel egentlig ikke så mye å si da det uansett er rimelig bortkastet å oppgradere fra X2-4200 til en raskere modell på sokkel 939. Er egentlig ikke noe særlig poeng i å oppgradere til en dual-core AM2 prosessor heller. Ville tatt steget til Quad om jeg først skulle oppgradere, når alle komponenter uansett må byttes. Men det er da min mening.

 

Om målet er bedre ytelse i spill ville jeg byttet skjermkort. Trådstarter har jo støtte for PCI-E skjermkort og heller tatt andre oppgraderinger senere om økonomien ikke er helt på topp nå.

Lenke til kommentar

Viss jeg kjøper nytt hovedkort går jeg helt klart over til Intel, men burde jeg da velge Quad eller Core Duo CPU?

 

Og kan noen anbefale noen hovedkort? Pris mellom 500kr til 1500kr, støtte for Intel-Socket 775 og må ha SLI.....

Er vell Socket-775 Quad og Core Duo bruker?

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar
PG viser kun at de finnes, viss du velger en CPU og går inn på den ser du at omtrent ingen butikker har de på lager.

Det er selvsagt tull når du bastant slår fast:

 

du får ikke tak i ny CPU.

 

Opteron 180 støttes av MSI K8N SLI-FI, og kan jo friske på hukommelsen

 

939 hadde vis jeg ikke husker helt feil heller ikke raskre CPU enn 4200+

Kortet som trådstarter har støtter også 64 X2 Dual-Core 4800+

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...