Gå til innhold

Hjelp med minnebrikke

jojm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestile her om dagen ny bærbar, Fujitsu Siemens fra Komplett. Spesifikasjonene var bl.a. 1+1 GB minne. Minnebrikken følger med eksternt og jeg må følgelig installere denne selv.

Men når jeg ser på minnebrikken står det bare 512mb 2Rx16 PC2 - 4200S. Vil dette si at jeg har fått feil?!

Og for det andre, er det noen som vet hvordan man installerer minne selv på en Fujitsu Siemens?

Mvh Joe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bestile her om dagen ny bærbar, Fujitsu Siemens fra Komplett. Spesifikasjonene var bl.a. 1+1 GB minne. Minnebrikken følger med eksternt og jeg må følgelig installere denne selv.

Men når jeg ser på minnebrikken står det bare 512mb 2Rx16 PC2 - 4200S. Vil dette si at jeg har fått feil?!

Og for det andre, er det noen som vet hvordan man installerer minne selv på en Fujitsu Siemens?

Mvh Joe

Tipper du har fått feil ja. Det står nok sikkert 512 Mb i laptop'en allerede. Komplett har lagt ved en 512 MB brikke for at du skal oppgradere til 1 GB (med konfigurasjon 2x512).

Jeg aner ikke hvilken FSC modell du har så hvordan oppdatere ram kan jeg bare tipse på generelt grunnlag. Antagelig er det en luke/plate på undersiden av laptop'en som kan skrus av. Der bør det være ett eller to spor for rambrikka. Hvis det bare er ett spor vil det antagelig være ett spor til under tastaturet (du må skru ut noen skruer til på undersiden for å løsne tastaturet.

Skrevet

Kontakt Komplett og spør kanskje?

Vanligvis skal du åpne et lokk på undersiden av maskinen for å sette inn minnebrikker. Men noen maskiner krever at du tar ut tastaturet eller åpner et lokk på oversiden ("håndledd" området).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...