Gå til innhold

Nytt kabinett til vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om og tilbake på bilder i reviews og slikt så er det jo åpning i bunn, men om denne er samme størrelse som en 2x120 rad er vel heller tvilsomt :) så går jo ann å montere en radiator rett over det, men den vil få redusert luftflyt hvis hullet er mindre, og der av, mer støy og dårligere kjøling.

 

http://www.modders-inc.com/modules/NDRevie...cker_832-29.jpg

http://www.modders-inc.com/modules/NDRevie...cker_832-36.jpg

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vill kutte i kabinettet i det heletatt og hvil ha det internt, hadde jeg nok montert den i front, hvis du ikke er redd for å kutte litt i bunn/får lov til det(eller whatever ;)) så hadde jeg nok montert den i bunn. Jeg kjøler en Q6600(B3)@3GHz, NB og ett 8800GTS 320 på 2stk 1x120 radiatorer, med mist vifter, og det går greit nok, men med kraftigere vifter klokker den mye lenger, jeg har montert dette i ett Lian-Li V2100 da, en 2x120 bør klare å kjøle dette greit, men en 1x120 før gpu for eksempel skader nok ikke.

 

Mist vifter er stille, men de flytter da ikke så mye luft heller...

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller tilgang på verktøy. Kan godt borre noen hull, men å kutte selve luftehullet større vil jeg helst unngå. Men om jeg setter den i front. har jeg da fortsatt plass til dvd,vitestyring og 2Xhdd? Hadde som sagt satt pris på et foslag til fullstendig oppsett, er nemmelig redd for at jeg kommer til å glemme noe. Minst en dobbel, men gjerne en dobbel og en enkel.

 

Takker for alle svar så langt :) satser på flere!

Lenke til kommentar

Microplex.no

 

1x MISTEX240

MIST radiator, Extreme, 2x120, u/nipler

495,00

 

1x MISTEX120

MIST radiator, Extreme, 1x120, u/nipler

345,00

 

4x MI14TM12ID

Slangenippel,f.messing, 1/4"BSPx1/2"ID

33,00

 

1x APOGEEGT

Swiftech CPU-vannblokk

495,00

 

1x MCW30

Swiftech vannblokk, chipset

349,00

 

1x STEALTHVGA

Swiftech GPU-vannblokk

995,00

 

1x MCRESMICRO

Swiftech vanntank

195,00

 

1x AC53101

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid"

47,00

 

1x MCP655

Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe

795,00

 

4x MM5233K67

Masterkleer, slange 1/2"ID -11/16"OD

29,00

 

14x 62606

Slangeklemme, Ø8 - Ø22

12,00

 

3x 4412F2GML

Papst vifte, 114m³/time, 32 dB(A)

159,00

 

1x ICDIAM7CAR

IC Diamond 7 Carat Termisk Pasta

59,00

 

1x AKTC1

Akasa TIM-Clean, rensemiddel for CPU/GPU

79,00

 

Totalt: 4 747,00 +frakt

 

OBS! Har ikke inkludert viftestyring i dette.

Endret av johskar
Lenke til kommentar

hehe.. blir fort penger skal man kjøle mer enn cpu :)

 

hvis du kutter ut 1x120 rad + 1stk. 120 vifte, og chipset og/eller gpu blokk sparer du fort en del penger, vanntank kan byttes ut med en t connector og en fillport, men vannank er billig og gjør det lettere å fylle og bleeding:)

 

Billigste alternativ hvis du skal klokke er å kjøpe en av disse og etter hvert supplere med chipset/gpu blokker:

MIST HighPerformance v.k.sett, Dual Rad

MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad.

Endret av johskar
Lenke til kommentar

Hm. Om jeg da går for et Tsunami sett. Har det da gode forutsetninger for å supplere med en enkel radiator + chipset og gpu blokk, eller er pumpa der for svak? Er også litt skeptisk til vanntanken med tanke på montasje. Hvordan skal den egentlig moneres? og hvor burde jeg ha den? Tror også jeg må sende en mail til Microplex å høre om jeg kan få settet med røde slanger i så fall :p

Lenke til kommentar

Vanntanken bør kobles mot innsug på pumpe, og pumpen klarer finfint flere blokker og en radiator til.

 

ganske vanlig kobling er pumpe->rad->cpu->chipset->gpu->rez->pumpe

en ekstra radiator kobles ofte enten rett etter cpu eller rett før gpu, men dett er helt opp til hva som er enklest å kable, det samme gjelder hele "loop'en" så lenge reservoar/vanntank står rett før pumpe(på innsug, men gjør ikke noe om det er en del slange mellom).

Lenke til kommentar

Tror jeg bare går for Tsunami'en jeg. Så supplerer jeg med en enkel rad. + chpiset og GPU blokk senere. Regner med at den cpu blokken som følger med der er av grei kvalitet, i likhet med resten av systemet. Er vel det eneste alternative jeg har så :p Orker ikke bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...