Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalingsanmerkning som vedvarer?


md_86

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte å søke medlemskap i Diners Club, men mottok en tilbakemelding om at opplysninger om meg bl.a fra Lindorff, gjorde at de ikke kunne godta min søknad.

 

Jeg har da ingen betalingsanmerkninger hos Lindorff? Har kanskje fått en inkasso eller to vedr. mitt mobilabonnement, men dette har jo vært pga dårlig påminnelse om betaling fra mitt mobilselskap. Dette er jo i tillegg også blitt betalt på dagen. Og slik jeg har forstått det, så skal ikke betalingsanmerkninger bli vedvarende, dersom de blir betalt og avsluttet.

 

Noen som har noen innspill vedrørende dette?

 

Det kan jo selvfølgelig være at kredittopplysningene mine ikke har innfridd de ulike krav Diners Club har til sine kunder, ettersom jeg er student.

 

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du blir kredittvurdert skal du motta et brev i posten med informasjon fra kredittopplysningsbyrået. Her ramser de opp informasjon de har om deg, og for de aller fleste står det nederst «intet negativt funnet».

 

Kredittopplysningsbyråene setter også en karakter på deg, som skal fortelle hvor god betaler de forventer at du er. Denne karakteren er basert på skattetall (inntekt, formue og betalt skatt de siste tre årene), kjønn, alder, bosted m.v. Om du er gift, om du flytter ofte o.l. er også momenter som blir tatt i betrakning. Som du forstår er det ikke kun betalingsanmerkninger som kan gjøre at du ikke får innfridd et ønske om lån eller kreditt.

 

Hvis du ikke har grunn til å tro at det er registrert noe negativt om deg, bør du ta det helt med ro. Sjekk eventuelt papirene som kommer i posten og ta kontakt med kredittopplysningsbyrået dersom du finner noe urovekkende.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...