Gå til innhold

5000+ Black Edition eller Phenom 9500


HAG

Anbefalte innlegg

Holder på med ei oppgradering, og har bestilt AM2+ hovedkort (790FX) og har RAM som passer (PC8500) og lurer på hvilken prosessor eg bør satse på. Rekner med at minnet må "klokkes ned" når 5000+ blir brukt (selv med litt klokking).

Phenom er vel i salg nå i "første generasjon", kjedelig om valgt Phenom ikkje hamler opp med valgt AM2 prosessor.

 

PC-en blir vel brukt til det meste: DAK, "office", har planer om litt videoredigering - ta opp noen VHS filmer fra kamera og redigere, og andre VHS filmer til DVD. VHS er visst "død" :innocent: , men eg har noen filmer eg vil beholde.

 

Phenom 9500 koster nå rundt 800,- mer enn 5000+ BE, spørsmålet er om det er verdt det nå, eller om eg bør begynne med den og "oppgradere" til en Phenom eller annen AM2+ prosessor når de har fått "kjørt seg inn".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phenom 9500 koster nå rundt 800,- mer enn 5000+ BE, spørsmålet er om det er verdt det nå, eller om eg bør begynne med den og "oppgradere" til en Phenom eller annen AM2+ prosessor når de har fått "kjørt seg inn".

Det fornuftige er nok å gå for en 5000+ BE nå, og heller oppgradere til Phenom senere, når de har fått "kjørt seg inn" litt. Men det er også det kjedeligste valget... Du klarer sikkert å klokke en phenom opp til 2,5 - 2,6 GHz, det er rundt den hastigheten de fleste har klart å få dem stabilt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som 5000+ Black Edition gjør det godt med klokking, fant en test på OC av 5000+ der den var sammenligna med noen andre CPU'er i samme prisklasse: Link

Holder på valget av 5000 Black Edition, får håpe det ordner seg med CPU til neste helg, hovedkortet (Asus M3A32-MVP DLX/WIFI) har Posten, rett før ti i går kveld var det i Kristiansand :thumbup: , skal litt lenger men rundt onsdag bør det være på mitt postkontor.

Kanskje får eg nytt skjermkort til jul :new_woot:HIS 3850 TurboX

Phenom får vente litt.... tror eg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...