Gå til innhold

Skjerm med ødelagt farge. Fiksbar?


Gompedyret

Anbefalte innlegg

G'aften, unge menn og damer. Lønner det seg å reparere crt-skjermer med feil?

 

Jeg har en 2 år gammel Tandberg Ergoscan 450 19tommer (crt), som har fungert veldig bra både som tv, filmfremviser og alt annet man kan bruke en slik til. Men så en dag forsvant plutselig G'en i RGB! Skjermen sluttet altså å produsere grønnfarge, hvilket selvsagt ikke er bra for noe som helst. :shrug:

 

Men skjermen kostet 4500 kr, og er ellers flott, så jeg har ikke lyst til å kaste den ut vinduet sånn uten videre. Vil det kunne lønne seg å fikse en slik elektronkanon(ellerhvadetnåheter)feil, eller er det bare å kvitte seg med den?

 

Takker for alle innspill.

 

OPS! Essensiell info: Jeg bor i Oslo. hehe.

 

-Kent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEg hadde akurat samme problem, dog var det ikke elektrokanonen som var gaaen, jeg hadde klart aa lage en "knekk" paakabelen over lenger tid, hvis kabelen ikke laa i riktig posisjon saa mistet jeg en farge, hvis du har vert like uheldig som meg og det viser seg at du ogsaa har faatt knekk paa kabelen, sett paa datamaskinen og boy i alle tenkelige retninger paa kabelen.

 

...Finner du ut at du har en knekk, saa kan du prove aa teipe kabelen til f.eks datamaskinen i en posisjon som gir deg alle fargene, jeg vet ikke om jeg fikk forklart slik at man kan forstaa det?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...