Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Står dette i skolereglementet?


Anbefalte innlegg

Er det sant at det finnes en regel i skolereglementet som sier at viss læreren ikke dukker opp iløpet av 10 min. etter at timen har startet,har eleven/elevene ansvar for å gå på kontoret å spør etter han/henne?

 

Dette skjedde i klassen til søsteren min på videregående.Og samtlige av elevene som var i timen fikk hver sin merknad fordi ingen hadde vært og spurt,er dette rett?

 

Er det elevenes ansvar å passe på at læreren møter tidsnok til timen?

Skal elevene straffes for det?

 

For hvem blir straffet viss det er eleven som ikke møter til timen?Jo eleven selv,med fravær.

 

:hmm:

Endret av OJ_Sledge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benytter tråden til å spørre om noe annet angående dette med anmerkninger;

 

Elevrådet samlet alle elevene i dag og varslet om streik, på grunn av noe som hadde med toaletter (aspes?) eller noe slikt å gjøre, så den største majoriteten av elevene på skolen streiket i dag, og det blir demonstrasjon klokka 3 i dag.

 

Nå, i ettertid har det kommet frem at vi vissnok får nedsatt én hel ordenskarakter for dette (altså likt 9 anmerkninger.) Er dette bare tull og tøys, eller er det faktisk en del av skolereglementet?

 

Om så skulle være tilfellet, tror jeg nok det blir snakk om et skolebytte neste år (Går 2.året nå) og skjitspredning til 10.klassingene om skolen for min del. (Og vi får allerede pepper for ikke å ha markedsført nok siden de tapte en del elever til en rival bare i fjor...)

 

Dette er i videregående skole forresten.

Lenke til kommentar
Er det sant at det finnes en regel i skolereglementet som sier at viss læreren ikke dukker opp iløpet av 10 min. etter at timen har startet,har eleven/elevene ansvar for å gå på kontoret å spør etter han/henne?

 

Dette skjedde i klassen til søsteren min på videregående.Og samtlige av elevene som var i timen fikk hver sin merknad fordi ingen hadde vært og spurt,er dette rett?

 

Er det elevenes ansvar å passe på at læreren møter tidsnok til timen?

Skal elevene straffes for det?

 

For hvem blir straffet viss det er eleven som ikke møter til timen?Jo eleven selv,med fravær.

 

:hmm:

Det er jo lærerens egeet ansvar å komme tidsnok til timen. Gjør ikke vedkommende det gjør h*n heller ikke jobben sin.

Lenke til kommentar
Benytter tråden til å spørre om noe annet angående dette med anmerkninger;

 

Elevrådet samlet alle elevene i dag og varslet om streik, på grunn av noe som hadde med toaletter (aspes?) eller noe slikt å gjøre, så den største majoriteten av elevene på skolen streiket i dag, og det blir demonstrasjon klokka 3 i dag.

 

Nå, i ettertid har det kommet frem at vi vissnok får nedsatt én hel ordenskarakter for dette (altså likt 9 anmerkninger.) Er dette bare tull og tøys, eller er det faktisk en del av skolereglementet?

 

Om så skulle være tilfellet, tror jeg nok det blir snakk om et skolebytte neste år (Går 2.året nå) og skjitspredning til 10.klassingene om skolen for min del. (Og vi får allerede pepper for ikke å ha markedsført nok siden de tapte en del elever til en rival bare i fjor...)

 

Dette er i videregående skole forresten.

Hvilken skole er dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Går på samme skole som PSV.

 

Ålesund Videregående Skole @ Latinskolen.

 

Når har det seg slik at de som er medlem i en politisk organisasjon får "politisk fravær". Bare idiotisk. Om du er medlem i SU, gir det deg ikke større rett til å streike.

Lenke til kommentar
Går på samme skole som PSV.

 

Ålesund Videregående Skole @ Latinskolen.

 

Når har det seg slik at de som er medlem i en politisk organisasjon får "politisk fravær". Bare idiotisk. Om du er medlem i SU, gir det deg ikke større rett til å streike.

 

Jeg går på Borgund vgs. avd. Nørve (nedenfor høyskolen i Ålesund). Vi ville bare få fravær for dagen, ikke noe annet.

 

Er bare dumt å høre om hvilke straffer skolen skal gi. Har hørt mye sant denne uken :p;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...