Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg på men ingen skjermbilde!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det kan være mange årsaker til at den ikke starter. List opp komponentene du bygger med.

 

Hvis skjermkortet krever egen strømkabel - har du koblet til denne?

Har du benyttet spacers (avstandsskruer) mellom hovedkort og kabinett?

Går viftene (CPU-vifter og kabinett-vifter)?

Har maskinen bootet FØR du testet disse nye RAM-brikkene?

Lenke til kommentar

Vel, Maskinen dureer og går, men kommer ingen skjermbilde og det piper heller ikke i høtaleren som er koblet til. Skjermkortet har egen strømkabel og den er plugget i, på dette kabinettet var det ikke bruk for spacers som du sier. Alle vifter går og jeg vet ikke om jeg kommer i bios siden jeg ikke får skjermbilde.

 

HW er nesten helt likt som signaturen min bare E4500, 8600GTS og Asus P5K SE. Er 500 Watt og 500 gig harddisk.

Endret av DeDDi
Lenke til kommentar

Hva mener du med "ikke behov for spacers"? Var det en bakplate med opphevede skruefester eller har du skrudd hovedkortet rett på bakplata slik at det kortsluttes?

 

Uansett (dersom du ikke har kortsluttet hovedkortet) kan du først prøve med en annen skjerm, dersom det ikke gir noe resultat - prøv med et annet skjermkort.

 

Hva slags skjerm er det? CRT eller LCD?

Lenke til kommentar

Jeg vet hva jeg gjør og alt av kabler er satt i, har prøvd med 2 LCD skjermer og byttet skjermkort ingen av delene fungerer. Kabinettet har ei hovedkortplate som har skruehull som står ut. Det er heller ikke mulighet for å montere hovedkort med slike spacers da det da blir for høyt.

Lenke til kommentar

Eg har akkuratt samme problemet. Eg skrudde av PCen min som vanlig om kvelden, neste dag fungerer den ikkje. Sist gong dette sjedde tok eg den med på reprasjon men den funka fint når eg hadde tatt den heile vegen til reprasjon. No har det sjedd igjen og nå har eg eit anna skjermkort sidan då så veit det ikkje er det. Eg har ikkje pipelyden når eg startar maskina og det kjem heller ikkje noko sjermbilde. Det er ganske frustrerende, men PCen min er ganske dårleg og 2år gammal. Har lenge tenkt på å byte ut hovedkort, ram, cpu, og muligens harddisk. Men viss dette ikkje løyser problemet så er det litt dummt. Sidan det ikkje beeper, må det ikkje då vere cpu eller hovedkort? Er litt dummt og oppgradere PCen (noko den treng) om det ikkje løyser problemet. Er også litt frustrerende at du ikkje har rørt PCen så plutseleg funker den ikkje. Har tatt inn og ut alle ledningar og trykkt i alt som kan vere laust inni PCen ellers. Kva bør eg gjere? :ermm:

 

Ein anna ting.. Eg har ingen peiling på kva som er inni PCen min sidan eg kjøppte eit byggesett som eg har mista all info og kvittering på. Asrock hovedkort er vell det eineste eg veit som er relevant...

Endret av Tesso
Lenke til kommentar

Var noen pinner i CPU socketen som var litt bøyd. retta de med ei nål og nå kjører alt som det skal ;) Maskinen var til feilsøking på et lokalt datafirma og de klarte å lure på eieren et nytt hovedkort til 1200,- pris i nettbutikk er 650,-. Noen som vet hva eieren kan gjøre for å få pengene igjen mot hovedkortet? Det er kun blitt satt i av de på datafirmaet.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at:

 

Først virket ikke hovedkortet (noe du var skyld i, da du bøyde noen pinner i CPU-sokkelen). Ddu leverte dette til en databutikk, og de solgte deg et nytt hovedkort - og da virket det. Men du er sur fordi 1: det var dyrere i butikken enn på web og 2: det var bare å rette ut pinnene på det originale hovedkortet selv.

 

Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Så det du sier er at:

 

Først virket ikke hovedkortet (noe du var skyld i, da du bøyde noen pinner i CPU-sokkelen). Ddu leverte dette til en databutikk, og de solgte deg et nytt hovedkort - og da virket det. Men du er sur fordi 1: det var dyrere i butikken enn på web og 2: det var bare å rette ut pinnene på det originale hovedkortet selv.

 

Er dette riktig?

 

Neida ;) Er ikke sur jeg. Men når databutikken lyger folk opp i øynene så blir man litt irritert. Jeg var ikke der persnlig men han som eier PC-en var der. Jeg ba han om å få de til å feilsøke slik at jeg kunne rette feilen eventuelt kjøpe nytt. Men de klarte å lure på eieren av PC-en et nytt hovedkort til 1500 (P5B-MV, mATX) koster ca. 650 på nett idag. + At de påstod å det ikke gikk ann å reparere det gamle hovedkortet.

 

PS: Eieren har ikke så mye peiling på data.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hadde AKKURAT samme problemet (nybygget pc, ingen skjerm, ingen biip fra intern høytaler osv.)

mitt problem var at jeg hadde glemt å sette i 8-pin strømtilførselen i tillegg til 24-pin'en

(fordi 8-pin'en var halvveis gjemt under et plast-deksel)(rampage II extreme HK)

 

fungerer fint nå, bortsett fra at den ikke finner harddisken, så jeg får ikke innstallert OS'et :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...