Gå til innhold

Den lille kakao-oppskrift tråden


-Torb

Anbefalte innlegg

Kakao er godt, spesiellt nå tidlig på vinteren, og etter litt søking fant jeg ut at det mangler en tråd for kakao og kakaooppskrifter.

 

Selv bruker jeg å bare lage en enkel, pulverkakao. Så blander jeg i litt melk, litt vaniljesukker, litt kaffe hvis det finnes ferdigtraktet kaffe i huset og en liten dæsj med pepper. Blandingsforholdene er jeg veldig usikre på, da jeg bare mixer og matcher som det passer humøret.

 

Så, spørsmålet er, hvordan er din favoritt-kakao oppskrift, hvilket tilbehør liker du til kakaoen, og når passer det best med kakao?

 

Fyldige og saklige innlegg er greit likevel om de ikke har en egen oppskrift.

 

(PS. kommer til å prøve ut så mange oppskrifter jeg har tid til, og ingredienser til)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skikkelig kvalitetsjokolade er viktig..

 

de selger Freia 70% kakao , den er enkelt å grei å få tak i..

 

100g sjokolade

7dl h-melk

1\2dl mint sprit\likør

 

pisk krem med sukker og vaniljesukker, en eg god dæsj krem på toppen... :D

 

glemte å si at sprit\likør skal oppi etter den har kokt opp, helst ta 4cl i en kopp så heller du kakao oppi koppen, så topper du det med krem ,

 

koker du opp sprit\likør så damer alkoholen vekk.. og det kan vi vel ikke ha noe av kan vi vel :p

Endret av toazty
Lenke til kommentar
skikkelig kvalitetsjokolade er viktig..

 

de selger Freia 70% kakao , den er enkelt å grei å få tak i..

 

100g sjokolade

7dl h-melk

1\2dl mint sprit\likør

 

pisk krem med sukker og vaniljesukker, en eg god dæsj krem på toppen... :D

 

glemte å si at sprit\likør skal oppi etter den har kokt opp, helst ta 4cl i en kopp så heller du kakao oppi koppen, så topper du det med krem ,

 

koker du opp sprit\likør så damer alkoholen vekk.. og det kan vi vel ikke ha noe av kan vi vel :p

uten alkohol smaker dette Cocio. Megagodt, skal prøve med alkohol neste gang. høres digg ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...