Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

compaq n600c starter ikke


Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne er havnet riktig iogmed at jeg ikke vet om det er software eller hardware problem men regner med det er hardware siden den ikke en gang kommer fram til noe software.

 

Detter er en "gammel" pc som jeg fant på rommet mitt i forige uke,en compaq n600c, uten lader eller noe. da jeg fant en lader som passet min pc sånn noe lunde fyrte jeg den opp med en widows xp proffessional cd jeg hadde liggende, strippet vekk alt mulig jeg ikke trengte at programmer å lignende og installerte zune theme og icon packager.

 

800MHz, 256mb ram, 20Gb hdd.

 

Lastet inn siste drivere fra hp.no, og i dag ca en uke senere trykket jeg på restart knappen og pc-en starter ikke på nytt igjen, alle led lyser men maskinen lager ingen lyd og skjermen er helt svart ingen tegn til at datamaskinen prøver å jobbe.

 

2 dager siden instalerte jeg ny driver å fikk blåskjerm, noe om kjernen.

 

Siden laderen ikke er orginal og har +0,5 volt for mye og pc-en er heller ikke merket med hva som er +/- og dette kan jo ha blitt feil, kan dette ha foråsaket noe?

 

Og er dette noe jeg kan redde? evt hva kan jeg gjøre

Endret av KillYou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg over den 0.5v du har der..

Sannsyligvis får du større variasjoner i spenningsnettet, som gir tilsvarende svik...

+ skal være i senter.

 

Har du prøvd og nappe ut batteriet og bare starte opp via AC adapteren?

Bruker av og til og hjelpe på kranglete bærbare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...