Gå til innhold

Ram problemer trenger hjelp.


Trixz

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg nytt hoverkort, MSI P35 platinum combo LGA 775.

 

Jeg får problemer med og installere 4ram brikker. 2 funker fett og de 2 siste funker ikke så bra, jeg har et par i kingston og et par i crossair.

 

PC-en svikter når jeg skal legge til crossair brikkene, jeg må kjøre ulike slots på kingston brikkene. En på grønn og en på orange, og jeg har satt i turbo brikkene og de er satt til DDR2 noe som jeg bruker i ram.

 

Produkt id på crossair er vs512mb667d2 PC2-5300

produkt id på kingston er 2*1024 400MHz pc2-6400

 

Kan det ha noe med at de er ulike ulike, alle 4 funket på det gamle hovedkortet mitt.

 

legger med et bilde ossen de er installert (kingston brikkene)

 

kjører WIN XP pro 32bit

 

dsc00459lg3.th.jpg

Endret av Trixz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du prøver å kjøre to sett med relativt forskjellige brikker sammen. Det må ikke gå bra for å si det sånn.

Forsøk:

1 - Still ned minnefrekvensen til 667Mhz (samme som de dårligste brikkene).

2 - Still inn minnetiminger til det som stemmer overens med de dårligste brikkene.

3 - Still inn vdimm til korrekt verdi for de brikkene som skal ha mest. Regner med at ingen av de to minnebrikke settene skal ha så mye vdimm at det skaper problemer for det andre. Sjekk allikevel dette på hjemmesiden til produsentene.

4 - P35 hovedkort er ofte vrange i utgangspunktet når du setter inn 4 like minnebrikker. Men ofte hjelper det å øke spenningen til brikkesettet litt. Forsøk å stille opp volten til northbridge noen få hakk. 0,1-0,2v kanskje? Følg med på temperaturen slik at det ikke blir for varmt.

 

Virker det fortsatt ikke, kast Corsair brikkene og kjøp et sett til med Kingston (samme som du har allerede) :p

Endret av Ash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...