Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg vurderer plastisk kirurgi


Gjest Lei-jente-18

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_mea_*

Hei. Jeg er en jente på 16 år og har så å si bestemt meg for å ta plastikk kirugi på nesen min. Jeg har blitt mobbet så lenge jeg kan huske pga nesen min noe som har gått sterkt utover selvtilliten min. Når jeg har sett på programmer som ekstrem forvandling og ser hvor lykkelig menneskene blir av å bli kvitt en byrde som har hindret dem i så mye så vil jeg så gjerne ha den følelsen.

 

Jeg tør ikke tenke positiv om meg selv. For eksempel når gutter ser på meg tenker jeg automatisk "å nei, de ser på den stygge nesen min". For det er kun gutter som har mobbet meg. Noe som gjør at jeg bare titter hardt ned i gulvet for å slippe å se andres utrykk.

 

Dette har hindret meg i masse og tanken på hvordan livet mitt uten denne plagen hadde vært virker utrolig digg. For jeg det er ikke noe særlig galt med meg ellers, jeg er ikke for høy ikke for lav, jeg er i veldig god form, har blondt hår, flink til å danse (ikke skryte ment, men jeg vet hva jeg gjør) osv. Det er kun nesen som ødelegger alt.

 

Nesen ligger jo helt sentralt i annsiktet og har mye å si for helheten i annsiktet. Uansett hvor pene øyne du har og lepper så blir det helt ute av fokus hvis nesen din er stygg som faen.

 

Hvis noen lurer på hva slags type nese jeg har så kan man kalle den en "kløft nese". Fra nesebeinet og ned så er det en slags grop. Har fått høre at det ser ut som noen har kasta en øks midt i trynet, og at det ser ut som jeg har en rompe i trynet osv..

 

Så jeg syns ikke folk skal være negative til plastik kirugi så lenge folk bruker det med måte. Tenk så mange fantastiske mennesker som fins der ute, men som ikke tørr å være seg selv pga en liten skjønnhetsfeil som de har blitt mobbet for hele livet.

 

Livet er for kort til å sitte å deppe, har man en liten feil som plager deg konstant, gjør noe med det! Jeg skal fikse meg neste sommer :D Vil gjerne høre om folk som har erfaringer om neseplastikk eller som bare vil prate om dettte. Kontakt meg ¨på : [email protected]

 

mvh fremtidig lykkelig jente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det vist du virkelig vil. Men du er bare 18 år. Jeg tror jeg aldri ville ha fikset noe før jeg var 25+. Når man er 18 så skifter man syn på seg selv etter hvem du møter, hva du eter og hvilke humør man er i. Ting skifter så fort at jeg ville ha ventet noen år. For så sett om det var det du virkelig ville.

Lenke til kommentar
Spør du meg var det der 40 000,- rett i dass... Selvtilliten hennes er på topp, men tror ikke det er pga resultatet. Tror bare tanken at hun har vært under kniven holder virker det som..

 

 

Er ikke 40 000 en lav pris for å faktisk føle seg bra med hvordan man ser ut?

 

Småpenger for verdien av det, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg syns plastisk kirurgi er kun forsvarlig hvis det gjelder en som har vært utsatt for en alvorlig ulykke eller at man er styggere enn fanden selv at vortesvinen tror du er en potensiell partner.

 

Hvis man ikke er i noen av de situasjonene så er det bare tull å fikse på trynet, da er det egentlig en psykolog de trenger - fordi det er mentaliteten de har problemer med, ikke det utenpå.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Er så mye fordommer, syntes jeg. Tror det kan hjelpe noe sinnsykt på livskvaliteten til mange mennsker.

 

Men tror du det er riktig å gjøre det når du er 18 år gammel? Jeg er helt for plastisk kirurgi, og folk får gjøre hva de vil. Når man er så ung så kjenner man knapt seg selv og ting man er misfornøyd med kan forandres uke fra uke. Jeg ville ha gitt det noen år, og så sett om man forsatt følte det samme.

Lenke til kommentar
Men tror du det er riktig å gjøre det når du er 18 år gammel? Jeg er helt for plastisk kirurgi, og folk får gjøre hva de vil. Når man er så ung så kjenner man knapt seg selv og ting man er misfornøyd med kan forandres uke fra uke. Jeg ville ha gitt det noen år, og så sett om man forsatt følte det samme.

Jeg mener man hvertfall burde vente til man er 20, absolutt. Med mindre det er noe man har hatt komplekser for gjennom hele livet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Linda<3123

hvis det plager deg, så gjør det!! jeg vil heller at du skal føle deg vel med deg selv, istedenfor og gå rundt og knage på problemet. Selv om det kanskje det viser seg for oss å være en pirketing, og at det heller ikke så synlig for oss andre, så merker du det! Gjør det som er best for deg!!:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Alex0205

Plastisk Kirurgi er vanskelig å bestemme seg over.

Mange mener det er frastøtende og ekkelt, fordi du blir "fake"..

Jeg syns du burde gjøre det du vil, og hvis du mener du vil føle deg bedre med deg selv

etter operasjonen så hvorfor ikke :]

Lenke til kommentar
Gjest gjestt
Men tror du det er riktig å gjøre det når du er 18 år gammel? Jeg er helt for plastisk kirurgi, og folk får gjøre hva de vil. Når man er så ung så kjenner man knapt seg selv og ting man er misfornøyd med kan forandres uke fra uke. Jeg ville ha gitt det noen år, og så sett om man forsatt følte det samme.

 

Jeg er 19 år og har i det siste bare fått mer og mer lyst til å ta en operasjon pga haken min. Det er noe som har plaget meg siden jeg fant ut at den faktisk så helt latterlig ut (barneskolen en gang), og det kommer jo ikke til å endre seg noe uansett hvor gammel og reflektert jeg er.

 

Problemet jeg har er noe som ligner det der..

chin_01.jpg

 

Det her er noe som plager meg hver gang jeg ser meg selv i speil, på bilder osv, og noe jeg tenker alt for mye på, og som drar selvtilliten min langt til helvete. Mener dere da at jeg ikke burde gjøre det? Eller at jeg burde vente for å se om det går over?

 

Mens vi er inne på det, noen som har peiling på hvor mye et lite hake-implantat vil koste?

Lenke til kommentar

En som tar plastiske inngrep for å se finere ut for andre har ingen selvrespekt.

 

De som er virkelig plaget med en skavank og vil se finere ut FOR SEG SELV, har fast grobunn og ihvertfall støtte fra meg. Jeg er sterkt plaget med ganske mye, og selvom alle jeg kjenner sier at jeg er fin påkledd som avkledd, så vil jeg gjøre det for min egen del, fordi jeg har levd slik så og så lenge, og vet hva jeg vil. Men så spørs det om jeg har mulighet til å få det dekket, med tanke på den psykiske belastsningen som medfølger.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Greit nok som en siste utvei. Ved ulykker, etter f.eks. fjerning av bryst p.g.a. brystkreft, eller ved alvorlige skavanker som gjør livet forjævlig. Men man kan bli paranoid også, f.eks. tro at hvis folk ler når man går forbi så er det nødvendigvis deg de ler av. Jeg gikk igjennom en slik periode, men innså etter hvert at jeg egentlig ser ganske normal ut.

 

Det jeg har liten forståelse for er helt flotte mennesker som legger seg under kniven for å komme nærmere "perfeksjonen". De blir kanskje gladere (inntil evt. komplikasjoner), men kan også ende opp med å se aldeles ufyselige ut.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Greit nok som en siste utvei. Ved ulykker, etter f.eks. fjerning av bryst p.g.a. brystkreft, eller ved alvorlige skavanker som gjør livet forjævlig. Men man kan bli paranoid også, f.eks. tro at hvis folk ler når man går forbi så er det nødvendigvis deg de ler av. Jeg gikk igjennom en slik periode, men innså etter hvert at jeg egentlig ser ganske normal ut.

 

Det jeg har liten forståelse for er helt flotte mennesker som legger seg under kniven for å komme nærmere "perfeksjonen". De blir kanskje gladere (inntil evt. komplikasjoner), men kan også ende opp med å se aldeles ufyselige ut.

 

 

 

 

svar:

folk ler av meg overalt!

uansert om de kjenner meg eller ikke.

du hadde også sikert lo av meg om du hadde sett meg. hehe :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...