Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

crysys - alt blir svart


Anbefalte innlegg

Er noe rart med crysis'en min.

Lasta ned demoen og spilte på medium grafikk, men etter ca. 30 minutter med spilling så begynte artifactsene å vise seg.

 

Streker som kom overalt i fra trær osv, jeg gikk invis mot en kar, plutselig var fjeset hans strukket ut helt til kanten av brettet.

 

Jeg klarte så vidt og spille det videre helt til den klikka mongo(låste seg) og slo seg av, så får jeg den forbanna meldinga som alltid kommer i nye og krevende spill: Vpu recover - your vpu has stopped to respond to commands and had to restart"

 

Det var greit, for det kom bare etter en stund, helt til den kom oftere og etter mindre tid med spilling. :hrm:

 

Jeg orket ikke å bry meg akkurat da, men da jeg kjøpte spillet og skulle spille så var alt svart, når jeg bevegde musen overskjermen så kom den fram i fra mørke men da jeg sluttet og bevege den så ble den borte igjen, det var forresten ikke HELT bekmørkt, bare øø.. litt vanskelig å forklare.. blinkende svart? :hmm:

 

Og når jeg klarer å finne fram til knappen der man starter SP, og i begynnelsen der man hopper ut av flyet så er det så mange svarte streker(artifacts) som kommer ut av enhver detalj på brettet så nesten alt er svart ,ser noen gang konturer av øya.

Hva kan vær feil? skjermkorte før varmt tenkte jeg, men jeg har vannkjøling så gpu'en ligger rundt 40c i full idle og samme med cpu.

 

Mulig at det kan vær rammen på skjermkorte? for jeg måtte fjerne heile blokken som satt på skjermkorte og som i tillegg dekte rammen, når jeg satt på GPU-blokken som da dekk bære gpu'en :no:

Har derimot bestilt vannblokk for ram til skjermkortet, men hva tror der kan være problemet? Jeg vet at skjermkortet mitt har plager med artifacts i spill men at det er sånn her burde jo ikke... skje

 

 

Specs: Amd 4200+ 2.8Mhz, Powercolor radeon x1900gt (gpu: 650Mhz, Ram: 594Mhz) Twinmos ddr 1gb(husk ikke all specs), og et Asus A8N32-SLI Deluxe med Windows XP sp2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at det er videoramen din som blir for varm uten den aktive luftkjøleren som du har fjerna.

Crysis er ressurskrevende og spiser ALT den kan få av GPU, CPU etc. Test med en vifte som blåser på

videorammen. Spillet er det ikke noe galt med, men Demoen er råtten i forhold til det endelige spillet mht. grafikk.

Trøblet er å få det til å gå i 64bits modus ;(

 

/L

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe at det er videoramen din som blir for varm uten den aktive luftkjøleren som du har fjerna.

Crysis er ressurskrevende og spiser ALT den kan få av GPU, CPU etc. Test med en vifte som blåser på

videorammen. Spillet er det ikke noe galt med, men Demoen er råtten i forhold til det endelige spillet mht. grafikk.

Trøblet er å få det til å gå i 64bits modus ;(

 

/L

 

faen, jeg skulle starte crysis for å ta et bilde av skjermen som den var, men nå kommer jeg ikke in på crysis i det hele tatt.

Han bare låser seg i "EA" logoen:s

Og de her skjer i alle nye spill (Timeshift, CoD4 etc)... begynner med litt artifacts, så mere, så slutt de å verk, så klar eg ikke å start dem.

 

Krise, need hlep! :cry:

Lenke til kommentar
Det lukter svidd Videokort her ja :)

 

Samme problemet til med i alle spill. Jeg løste det delvis/døyvet det med å putte rad'en i snø, og lempe fire grader C direkte på GPU ^^

 

hehe.

Bare synd at det ikke er gpu'en som sliter hos meg da:P den ligger rundt 40grader, mens rammen har ikke kjøling @ all: o

Lenke til kommentar
:no: fan ikke mye svar å få fra hjelpende folk. litt flaut kordan de har gådt med hw/forum.. :no:

 

 

Hadde NOE av det samme problemet som deg i Crysis. Det jeg gjorde var å slette mine skjermdrivere og installerte de nye fra nvidia.com. Var en beta driver til Crysis. Etter det funket det helt topp!

 

Har Geforce 8600 GT :)

 

.. Prøv og bytt driverene før du gjør så mye annet..

Lenke til kommentar
:no: fan ikke mye svar å få fra hjelpende folk. litt flaut kordan de har gådt med hw/forum.. :no:

 

 

Hadde NOE av det samme problemet som deg i Crysis. Det jeg gjorde var å slette mine skjermdrivere og installerte de nye fra nvidia.com. Var en beta driver til Crysis. Etter det funket det helt topp!

 

Har Geforce 8600 GT :)

 

.. Prøv og bytt driverene før du gjør så mye annet..

 

 

Hva skjedde egentlig hos deg? Opplever litt problemer selv.. men virker som om det kun er crysis

Lenke til kommentar
:no: fan ikke mye svar å få fra hjelpende folk. litt flaut kordan de har gådt med hw/forum.. :no:

 

 

Hadde NOE av det samme problemet som deg i Crysis. Det jeg gjorde var å slette mine skjermdrivere og installerte de nye fra nvidia.com. Var en beta driver til Crysis. Etter det funket det helt topp!

 

Har Geforce 8600 GT :)

 

.. Prøv og bytt driverene før du gjør så mye annet..

 

 

Hva skjedde egentlig hos deg? Opplever litt problemer selv.. men virker som om det kun er crysis

Var kun Crysis ja (nå har jeg ikke så veldig mange nye spill..) Men alt var veldig mørkt, Mange av trærene osv var borte, jeg så igjennom ting osv. Så heller ikke vannet så godt..var egentlig helt uspillelig :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
:no: fan ikke mye svar å få fra hjelpende folk. litt flaut kordan de har gådt med hw/forum.. :no:

 

 

Hadde NOE av det samme problemet som deg i Crysis. Det jeg gjorde var å slette mine skjermdrivere og installerte de nye fra nvidia.com. Var en beta driver til Crysis. Etter det funket det helt topp!

 

Har Geforce 8600 GT :)

 

.. Prøv og bytt driverene før du gjør så mye annet..

 

 

Hva skjedde egentlig hos deg? Opplever litt problemer selv.. men virker som om det kun er crysis

Var kun Crysis ja (nå har jeg ikke så veldig mange nye spill..) Men alt var veldig mørkt, Mange av trærene osv var borte, jeg så igjennom ting osv. Så heller ikke vannet så godt..var egentlig helt uspillelig :p

 

Haha skjermkortet mitt tok kvell nå! Tipp noe var humbug med det, da jeg begynte å få mere "artifacts" i ALLE spill:P kanskje jeg skulle ha hadt kjøler til VGA-rammen allikavel? :hmm:

Lenke til kommentar
:no: fan ikke mye svar å få fra hjelpende folk. litt flaut kordan de har gådt med hw/forum.. :no:

 

 

Hadde NOE av det samme problemet som deg i Crysis. Det jeg gjorde var å slette mine skjermdrivere og installerte de nye fra nvidia.com. Var en beta driver til Crysis. Etter det funket det helt topp!

 

Har Geforce 8600 GT :)

 

.. Prøv og bytt driverene før du gjør så mye annet..

 

 

Hva skjedde egentlig hos deg? Opplever litt problemer selv.. men virker som om det kun er crysis

Var kun Crysis ja (nå har jeg ikke så veldig mange nye spill..) Men alt var veldig mørkt, Mange av trærene osv var borte, jeg så igjennom ting osv. Så heller ikke vannet så godt..var egentlig helt uspillelig :p

 

DU SÅ GJENNOM TING!? W00t!? Selg det som "wallhack"-mod'a på ebay da mann!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...