Gå til innhold

Viktig spørsmål om lydutgang på TV!


Anbefalte innlegg

Dersom jeg kjøper dette hjemmekino anlegget fra Panasonic, med HDMI ut, og kobler til en (hvilken som helst) HDTV med HDMI innganger, vil jeg da få lyd i hjemmekino anlegget uavhenging av hvilken kilde jeg velger på TV'en?

 

Praktisk forklart:

De fleste TV'er hadde/har en helt vanlig analog lyd-utgang (Audio) bak på apparatet, som gir lyd til det anlegget du har koblet til denne utgangen, uavhenging av hvilken kilde du har TV'en innstilt på. (AV1, AV2, AV3, Komponent, PC, HDMI osv)

Dette funket utmerket "før i tiden" da analog lyd var vanlig. Men nå som jeg har gått mer og mer over til digitalt bilde og lyd, vil jeg også oppgradere hjemmekino recieveren min, den overnevnte som jeg tenker på har HDMI isteden for kompositt (analogt bilde/lyd).

 

Saken er at det finnes ingen "uavhengige" HDMI kontakter på min TV. (Eller noen TV'er som jeg har sett)

Alle inngangene er egne kilder som jeg må fysisk stille inn på med fargeknappene på fjernkontrollen.

 

Vet noen hvordan jeg får (digital) lyd i anlegget, via TV'en, uavhengig av hvilken kilde jeg har den innstilt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...