Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hvordan flashe BIOS uten floppy?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et langvarig problem med at maskinen fryser etter at den har stått uten aktivitet i 20 minutter eller mer. Den eneste løsningen er å restarte maskinen med reset-kanppen, og dette er veldig lite praktisk som dere kanskje skjønner. :thumbdown:

Så jeg leste litt rundt på forumet, og har kommet til den konklusjonen at hovedkortet mitt ikke støtter CPU'en min. Dette backes også opp av ECS, som er produsenten av hovedkortet mitt (NF650i Slit-a). CPU'en min er en Intel C2D E6420, så jeg lastet ned den øverste BIOS'en på listen, da det står at den har støtte for min CPU. Men jeg har dessverre ikke tilgang til en floppy-drive, så jeg lurte på om det er noen måte å flashe BIOS uten å bruke floppy? Og i så fall hvordan? Har aldri flashet BIOS før. :blush: Hvis det tilfeldigvis er noen som har en floppy-drive liggende som de ikke bruker hadde jo det vært supert, men hvis det går an å flashe BIOS uten en slik har jeg jo ikke bruk for det.

 

Takker for alle svar :)

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal kunne boote fra USB og flashe derifra.

I så måte må du inn i bios og sette USB-stick som første i boot-rekkefølgen.

Har ikke prøvd det selv, men antar at du på formatere usb-stikken som bootable og deretter legge flash-filene over til stikka.

 

Sikkert noen på forumet her som har prøvd. HK'et du bruker har jo vært ganske populært.

 

Har ikke HK'et ditt støtte for flashing ifra operativsystem (windows)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...