Gå til innhold

Hvilken Linux dist til Windows Program?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett windows program som viser bilder paa en spesiel maate, kan ikke bruke andre program enn det til min jobb. "Problemet" er at det er windows basert. Finnes det noen linxu distroer som er bedre enn andre til windows applikasjoner i linux?

 

En annen ting er at linux distroen maa vere veldig stabil

 

Paa forhaand takk :)

 

ps: har ikke norsk tastatur, defor skriver jeg slikt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk installert "Director" (prøvde ikke player), og den ser ut til å "starte", men siden jeg ikke har lisensnøkler, passord, brukernavn, ipadresser eller lignende fikk jeg ikke testet det.

 

 

Hei, brukte du Wine til dette?

 

Uansett, vil gi 540kr (100usd) til den som faar dette til aa funke smerte fritt, dvs at linux dist og dds er stabilt. Kan ikke risikere nede tid.

 

Paa forhaand takk

Lenke til kommentar

Greia er at Windows-programmer kjører best på Windows, men man kan *emulere* de (eller tilsvarende) gjennom programmer som Wine og Crossover Office. Når du har installert linuxen, kan du sikkert gå i menyen og finne programvarebehandleren, søke etter wine/Crossoveroffice/begge og så blir de installert.

 

Regner med det er det samme i Debian...

 

Det vil antakeligvis ikke kjøre like stabilt som på et rent Windows-system, da det er ment for Windows, men min erfaring er at når du får til å kjøre et program, så kjører det rimelig stabilt. Har Photoshop 7 her gjennom Crossover Office, har aldri kræsjet det...

Endret av Decline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...