Gå til innhold

CruiseSkip jobb hjelp?


SaReX

Anbefalte innlegg

Hei, Har veldig lyst til å jobbe på et Cruiseskip, oppleve verden.

Noen som vet om noen som jobber/har jobbet på Cruiseskip som jeg kan kontakte?

eller noe info på nettet ang dette.

 

Noen som her som har/jobber på Cruiseship?

 

Takker for alle svar :-)

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du vil på cruise har du kanskje en høyere utanning som dekksoffiser eller noe?

Hvis ikke er nok dette noe du mest sansynlig må la bli i drømmene dine. Er stort sett bare høyere offiserer de tar fra Norge, resten blir tatt fra land hvor arbeidskraften er betydligere billigere enn Norge.

Men hvorfor akkurat Cruise?Det er veldig vanlig med forbud mot å bevege seg blant passasjerer utenom arbeidstiden. Dårlig miljø er det ofte på disse båtene også har jeg hørt av bekjente som har tilknytning til cruise-bransjen.

Sats heller på Color Line eller noe dersom du ikke har utdannelse, men du må nok regne med kjedelige jobber, skrelle poteter,vaske osv

Du kan jo prøve å kontakte Seabourn Cruise Line(om det fortsatt eksisterer)og høre hvordan mulighetene er(de som eier båten som var i Speed 2, Seabourn Legend). Dette er/var et av de mest lukseriøse selskapene i verden når jeg var ute(95-98)

Endret av Rune-B
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ta utdanning innen reiseliv, og bli reselivsmedarbeider. Da vil nok veien mot cruiseskip være enklere. :)

Skal du jobbe på båt, er du nødt til å ha et sikkerhetskurs på 60 timer, kalt STCW-95-60, før du i det heletatt får setta beina på dekk. Skal du i tillegg jobbe på båt med mer enn 12 passasjerer, må du ha eget sikkerhetskurs for det å, kalt "krise og passasjerhåndterings kurs". Det er 12 eller 15 timer (husker ikke helt). Når det gjelder utenlandsk arbeidskraft, så kan det bli et problem hvis du ikke har noen spesiell utdannelse eller fagområde. En filipiner til å vaske gulv, er billigere enn en nordmann, og hadde du planer om å bevege deg ute på dekk uten utdannelse, så gløm det.

Lenke til kommentar

Det er sant som BECMST sier. Om du vil på cruise, må du få deg en høyere stilling innenfor dekksdepartementet.

 

Men, om du har lyst til å jobbe på skip generelt er saken litt annerledes. Det finnes mange fine jobber innenfor norge og. Det er trossalt mange redere som er norske, som må ha norsk mannskap og offiserer. Se f.eks på Eidesvik, som er et stort supply, seismikk og standby rederi. De satser utelukkende på norske sjømenn. Eidesvik

 

Selv er jeg ansatt i Ugland og er ombord en shuttle-tanker. Det er fin jobb det. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...