Gå til innhold

Online ADSL: Disconnected ca hver 5. time +/-. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Online ADSL. Problemet er at jeg miste forbindelsen ofte i løpet av et døgn.

Eksempelvis: Når jeg står opp om morgenen så er maskinen av-logget 80% av morgenene.

Noen ganger kan det faktisk bare gå etpar timer så dette linjen ut.

Har tenkt på at problemet kan ligge hos telenor. Ikke min feil iallefall.

Finnes det et eller annet program som "sjekker" statusen på linjen kontinuerlig, og evt. ringer opp igjen?

Håper på hjelp. Ha en ellers god kveld. :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg har samme problem, og har hatt det siden midten av desember med Nye Telenor ADSL 704/128. Det var stabilt en 24 timer ca. 2 uker strekk, men denne uken har det vært problemer. Jeg satte maskinen min på "redial when disconnected" (se tilkobling->egenskaper) på ca. 40 ganger, dette ser ut til å holde MEN programmene jeg kjører forstår ikke dette alltid (Direct Connect f.eks.). Jeg har også forsøkt et annet Ethernet / NIC, men dette hjalp heller ikke. Det eneste jeg kan tenke meg, er at kulden og snøen påvirker linjekvaliteten (Grimstad). For min del er dette litt irriterende, da jeg har Nattsurf og oppdager litt for ofte om morgenen at jeg ble kuttet 5 minutter etter jeg la meg :( En får ikke særlig godt utbytte av et slikt Nattsurf når linja kuttes på denne måten.

Jeg tror det bare er å klage, så ordner det seg nok. Jeg for min del vil vente og se, da det var 100% stabilt rett før snøen og kulda kom tilbake.

Skrevet

Jeg har forklaringen: Det er Tormod Hermansen som sniker seg inn til deg og kobler ned, dette pga. at han er sur på alle ADSL kunder som var sur på han når han var big boss i TN! :lol:

Men seriøst; har du prøvd å ringe 800 80 001 og forhøre deg litt? Kanskje ikke dumt... :wink:

Skrevet

Kan være at det er mange wannabe julenisser, men jeg er og blir den eneste ekte julenissen. Nå er det jo en stille tid her på nordpolen, så jeg finner mye moro i å lese hw's forum. :D

Skrevet

Kontakt Telenor og få de til å sende en fyr opp som kan sjekke motagelsen og lignende. Slet med nedetid på over 30% fra UPC i to år :(

Skrevet

sIkke ring dem for guds skyld. BRUK CHATTEN DEMS det er mye raskere, fikk nytt modem, men det hjalp ikke, formaterte og dette hjalp?!, kjørte før raspppoe og nå kjører jeg pppoe (det som følger med)

Skrevet

Er nedetiden rett etter du har null linje-aktivitet?

Hvis linja kobler av feks.når du ikke har aktivitet på linja,har jeg ett kjekt prog som sender små tcp pakker for å holde forbindelsen oppe.

Skrevet

Hjelper nok ikke hos meg sluttet dsl lampa å lyse (den som viser at telefonlinja er koblet til) tror det skyldes modem/splitter. Prøv å resette modemet (et sted du stikker inn en binders) gjorde dette også før det ble stabilt

Skrevet

det kan hende at det rett å slett er det at den er stilt inn til å koble fra automatisk hvis inaktiv i ***min... Dette stiller du lett i den spesielle tilkoblingsgreia til telenor adsl. i avnansert

Skrevet

Sker mens jeg surfer og laster ned, lampen blinker febrilsk før den slukner så kommer den tilbake. Men da har connectionen gått til h****. Bruker ikke saken til telenor, men det kan jo hende at det ligger noe dritt inni modemet (kan kobles til pc og fikses op) så når jeg trykket reset ble jeg kvitt telenordriten...

Skrevet
sIkke ring dem for guds skyld. BRUK CHATTEN DEMS det er mye raskere, fikk nytt modem, men det hjalp ikke, formaterte og dette hjalp?!, kjørte før raspppoe og nå kjører jeg pppoe (det som følger med)

Ringte dem idag eg og fikk svar med en gang, som eg alltid har gjort de to gangene eg har ringt dem det siste året.

Byttet abb fra vanlig adsl 704/128 til 552 pr måned til 1024/256 til 549 pr måned med 30GIB begrensning.

Kanskje har eg bare flaks :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...