Gå til innhold

Abit KG7 /XP2100+


Format_C

Anbefalte innlegg

Fikk ny XP2100 Palonimo til min gamle PC med Abit KG7, etter montering starter den ikke. Alt funker fint med min gamle Tbird 1333 og BIOS er flashet til siste versjon ct: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kg7.htm

 

Sånn som jeg leser BIOS beskriverlsene skal KG7 ha støttet opp til XP2100Palomino og XP2000Tbred siden versjon kg78s og jeg har den nyere ct.

Kan jo være at kjernen enten er ødelagt eller at http://www.pcutstyr.no har sendt meg en Tbred selv om det står Palomino på esken.

 

Lurer på om noen av dere kjenner bokstav/tallkoden til Palonimo, den som står på CPUen.

Noen av dere som evt kjenner til en BIOS versjon som funker med Tbred (om det viser seg å være Tbred da)

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Om du tenker på resette CMOS så har jeg det ja. Vet ikke om XP2100 skulle vært et alternativ i BIOS men det er det ihvertfall ikke.

 

Har lastet ned de to nest siste BIOS-versjonene så jeg får vel prøve med de oxo.

 

Jeg har kg7-raid og lastet ned ned siste biosen jeg fant da jeg kjøpte meg en tbred1700. tror det var kg7ct eller noe som var navnet på biosfila. Jeg kan hvertfall velge opptil xp2100 i biosen.

Lenke til kommentar
Jeg har kg7-raid og lastet ned ned siste biosen jeg fant da jeg kjøpte meg en tbred1700. tror det var kg7ct eller noe som var navnet på biosfila. Jeg kan hvertfall velge opptil xp2100 i biosen.

 

Den kan nok helt sikkert Formac_C også. Siste biosoppdatering på KG7 tilsier støtte for XP2100+ Palomino og XP2000+ Thoroughbred.

 

Format_C:

 

Sjekk ut betegnelsen på cpu'en din. Er den AXDA2100DUT3C, så har du fått en Thoroughbred.

Lenke til kommentar

En enkel måte er å sjekke om kjernen på prosessoren er kvadratisk eller rektangulær.

 

Er kjernen rektangulær med 4-5 "blanke punkter" på to av sidene er det en Thoroughbred. Tror den er rektangulær pga større L2- cache.

 

Er kjernen kvadratisk uten disse "blanke punktene" har du fått en Palomino.

 

Jeg fikk feil av Komplett i forrge uke, så dette vet jeg. Utenpå eska sto det Athlon xp 2100 + Palomino, men den så helt annerledes ut enn min gamle defekte xp 2100 + (Hovedkortet mitt støtter ikke Thoroughbred). Jeg tok begge med ned til Komplett, og de så med en gang at det ikke var samme prosessoren, og etter litt roting på verkstedet fikk jeg med meg riktig prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...