Gå til innhold

Vurderer utdanning ved Noroff, innspill?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå og i første omgang ta et års studie ved Noroff Insitituttet med Multimedie design som kurs.

Dette vil koste kr 87 000,-.

 

Det jeg vil lære første året er:

Visuell kommunikasjon

Layout og design

Bildebehandling

Tegning og illustrasjon

Digitale bilder

Trykkklargjøring

 

 

Så det jeg lurer på, er om dette er verdt det, og om dere har noe å si generelt om Noroff. Alt fra erfaringer til hva slags rykte de har på seg.

 

link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig Noroff funker for en og annen, men på generell basis vil jeg påstå at det ikke er verdt pengene. Jeg gikk et år på en tilsvarende skole for noen år siden, og har ikke oppnådd annet enn gjeld og kritiske spørsmål på jobbintervjuer. Kjenner også flere som har gått på Noroff uten å ha sitte tilbake med så veldig mye mer.

 

Både Noroff og andre private skoler har temmelig dårlig rykte, noe som ikke nødvendigvis er en fordel når du skal finne deg jobb etter studietiden. De har figurert i mediene ved flere anledninger bl.a. etter at elever har gått ut og klaget på at de ikke har fått den opplæringen de var forespeilet at de skulle få. I det hele tatt, tenk deg godt om.

 

Et kjapt google-søk:

- Dyr og dårlig skole

Mange løfter, få rettigheter

Lenke til kommentar

Tidligere var det slik at Noroff sine studier ikke var "godkjente" på den måten av man kan tjene studiepoeng på emnene man tar der, eller få de innpasset i utdanning fra offentlige høyskoler/universitet. Jeg vet ikke om det fortsatt er slik. Istedet for å bruke masse penger på en slik privat institusjon som ikke nødvendigvis kan gi deg nok faglig tyngde (jmf. innlegget til pakke ovenfor) til at det er nyttig i forbindelse med jobb o.l., så vil jeg istedet anbefale offentlige høyskoler og universiteter. Disse er også helt gratis med unntak av studieavgiften på ca. 200 kr i semestret. :)

Lenke til kommentar

Jeg tok ett år på Multimediadesign ved Noroff. Du lærer veldig mye, og jeg har ikke funnet andre skoler, hvertfall ikke offentlige, som tilbyr samme opplæring. Jeg lærte bl.a. mye om trykkeprosess, 3d-design og program, fotografering, webdesign og programmer tilknyttet det, og til og med mer innenfor Illustrator og Photoshop, som jeg allerede hadde svært mye kunnskap om. Dette bare for å nevne noe. Men det er dyrt, så det må du ta med i vurderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...