Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med nvidia driver og vista?


Anbefalte innlegg

Har noen problemer med nytt pc oppsett:S

 

Jeg kjøpte her om dagen ny pc.

kjappt oppsett :

 

HK : Asus P5W DH Deluxe

CPU: Intel Core duo 3.0ghz

SKJERMKORT: Geforce 8800 GTX

minne: 2gb pro

OS: Vista Ultimate 64bit

 

Vel saken er nå at, når jeg booter windows blir det svart skjerm etter windows loadingen. Dette kommer etter at jeg har installert nyeste Nvidia driver eller forceware driveren. Det som er litt artig er at om jeg plugger ut kabeln fra PC-en til skjermen ut og inn så kommer bildet.. Men dette er noe som jeg må gjøre hver gang.

 

Også et problem er når jeg runner Gears of War, 20 sec ut etter at jeg har kjørt spillet kommer det opp denne feilmeldingen: "Gears of war has stopped working"...

Hva er problemet?

ganske fortvilt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du lastet ned alle oppdateringer fra Windows Update?

 

Har du prøvd forskjellige utgaver av drivere fra Nvidia?

Fungerer de driverene som Vista laster ned til skjermkortet fra Windows Update ditt uten problemer?

 

 

Vel har ikke lastet ned alle oppdateringer fra Windows Update, Skal det ha veldig mye å si ?

Har prøvd ulike drivere fra Nvidia ja, både den fra CD plata og 2 andre drivere fra nett. Vel når jeg ikke har noen drivere installert fungerer det fint... virker veldig rart :S

Lenke til kommentar

Sikker på at du laster ned riktige drivere? Kan også gå inn på hjemmesiden til spillet og se om det er noen nye patcher eller updates til spillet der. Oppdatere BIOS bare for sikkerhets skyld kan du også gjøre. ASUS kort kommer ofte med veldig umodne BIOSer. Ellers vet jeg ikke helt. Installere vista på nytt...?

Endret av isaks(E)n
Lenke til kommentar
Sikker på at du laster ned riktige drivere? Kan også gå inn på hjemmesiden til spillet og se om det er noen nye patcher eller updates til spillet der. Oppdatere BIOS bare for sikkerhets skyld kan du også gjøre. ASUS kort kommer ofte med veldig umodne BIOSer. Ellers vet jeg ikke helt. Installere vista på nytt...?

 

 

Har installert vista på nytt, har oppdatert BIOS, har ikke oppdatert spillet pga ser faktisk ingen grunn til at det skal han noen betydning... :(

 

 

heelp me

Lenke til kommentar
Sikker på at du laster ned riktige drivere? Kan også gå inn på hjemmesiden til spillet og se om det er noen nye patcher eller updates til spillet der. Oppdatere BIOS bare for sikkerhets skyld kan du også gjøre. ASUS kort kommer ofte med veldig umodne BIOSer. Ellers vet jeg ikke helt. Installere vista på nytt...?

 

 

Har installert vista på nytt, har oppdatert BIOS, har ikke oppdatert spillet pga ser faktisk ingen grunn til at det skal han noen betydning... :(

 

 

heelp me

 

Vel, du kan jo begynne med å laste ned alle oppdateringene ifra Windows Update og se om det fins noen patcher til spillet-

Lenke til kommentar
Sikker på at du laster ned riktige drivere? Kan også gå inn på hjemmesiden til spillet og se om det er noen nye patcher eller updates til spillet der. Oppdatere BIOS bare for sikkerhets skyld kan du også gjøre. ASUS kort kommer ofte med veldig umodne BIOSer. Ellers vet jeg ikke helt. Installere vista på nytt...?

 

 

Har installert vista på nytt, har oppdatert BIOS, har ikke oppdatert spillet pga ser faktisk ingen grunn til at det skal han noen betydning... :(

 

 

heelp me

 

Vel, du kan jo begynne med å laste ned alle oppdateringene ifra Windows Update og se om det fins noen patcher til spillet-

 

 

Men hva med svart skjermen ved oppstart som jeg har, som jeg må bare koble ut skjerm kabeln ut opg inn for å få bilde igjen.

Lenke til kommentar
Men hva med svart skjermen ved oppstart som jeg har, som jeg må bare koble ut skjerm kabeln ut opg inn for å få bilde igjen.

 

Om jeg forstår deg rett, skjer ikke dette før etter at du har installert driverne til skjermkortet?

 

Det er denne driveren du bruker?

 

Du bør å laste ned disse, pass på at du laster ned til 64bit.

 

Last også ned alt ifra Windows Update, trenger seff ikke laste ned språkpakkene=)

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Men hva med svart skjermen ved oppstart som jeg har, som jeg må bare koble ut skjerm kabeln ut opg inn for å få bilde igjen.

 

Om jeg forstår deg rett, skjer ikke dette før etter at du har installert driverne til skjermkortet?

 

Det er denne driveren du bruker?

 

Du bør å laste ned disse, pass på at du laster ned til 64bit.

 

Last også ned alt ifra Windows Update, trenger seff ikke laste ned språkpakkene=)

 

 

Kommer bare opp at this update dont match to your system eller noe i den duren, og ja, jeg valgte 64bit og ja jeg har det

Lenke til kommentar
Kommer bare opp at this update dont match to your system eller noe i den duren, og ja, jeg valgte 64bit og ja jeg har det

 

Du tenker nå på de oppdateringene du lastet ned ifra Microsoft til skjermkortet?

 

Den meldingen tyder bare på at du hadde disse installert ifra før=)

 

Du har lastet ned alt ifra Windows update?

Lenke til kommentar
Kommer bare opp at this update dont match to your system eller noe i den duren, og ja, jeg valgte 64bit og ja jeg har det

 

Du tenker nå på de oppdateringene du lastet ned ifra Microsoft til skjermkortet?

 

Den meldingen tyder bare på at du hadde disse installert ifra før=)

 

Du har lastet ned alt ifra Windows update?

 

ja har renska Windows update

Lenke til kommentar
Kommer bare opp at this update dont match to your system eller noe i den duren, og ja, jeg valgte 64bit og ja jeg har det

 

Du tenker nå på de oppdateringene du lastet ned ifra Microsoft til skjermkortet?

 

Den meldingen tyder bare på at du hadde disse installert ifra før=)

 

Du har lastet ned alt ifra Windows update?

 

ja har renska Windows update

 

Du har fremdeles problemer med svart skjerm under oppstart?

Kan være no feil med skjermkortet, vært borti det med en bærbar, alt funket sålenge jeg brukte Windows skjermkortdriver.

Men straks jeg installerte ATIs skjermkort driver og belastet skjermkortet mer, ble det problemer.

 

Kan å være kabelen som er dårlig el dårlig kontakt i.

Sjekket alle kablene?

Prøv å ta ut skjermkortet å sett det inn igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...