Gå til innhold

Hvordan avinstalere Linux Ubuntu 7.10 ?

SuXz0r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oj, sorrry for feil posting. (bare å flytte den om det trengs)

Har 2 partisjoner, C og D.

Windows Xp ligger på C og programmer/spill til Windows ligger D.

Linux ligger også på D partisjon.

(vet det er rart, men ble bare sånn)

Har ikke tenkt å slette Windows.

Så mitt spm er da, hvordan kan jeg slette Linux uten å foramatere D partisjonen?

Er det mulig?

Takk

-DK/Marius

Endret av DreamKiller

sikker på at linux ligger på D-partisjonen? sannsynligvis ligger linux på en egen ext3 partisjon som du ikke vil se i windows. linux bruker vanligvis et annet filsystem (ext3) + har en egen partisjon for swap(vekselsminne).

hvis du har et program som f.eks partition magic kan du slette linux partisjonene og bruke den frigjorte plassen på en av windows partisjonene.

hvis du da sletter linuxpartisjonene vil oppstartslasteren bli slettet men det kan du fixe med å boote fra windows-cden og velge "system recovery console". skriver du inn kommandoene "fixmbr" og "fixboot" vil den vanlige windows-oppstartslasteren bli lagt inn igjen.

sikker på at linux ligger på D-partisjonen? sannsynligvis ligger linux på en egen ext3 partisjon som du ikke vil se i windows. linux bruker vanligvis et annet filsystem (ext3) + har en egen partisjon for swap(vekselsminne).

hvis du har et program som f.eks partition magic kan du slette linux partisjonene og bruke den frigjorte plassen på en av windows partisjonene.

hvis du da sletter linuxpartisjonene vil oppstartslasteren bli slettet men det kan du fixe med å boote fra windows-cden og velge "system recovery console". skriver du inn kommandoene "fixmbr" og "fixboot" vil den vanlige windows-oppstartslasteren bli lagt inn igjen.

aha.

Du hadde rett, var en egen partisjon for linux (ext3).:thumbup:

Har lasta ned PM 8.0 men den sier at jeg ikke har lisens og får dermed ikke formatert eller slettet ext3 partisjonen.

Finnes det noen andre fin programmer man kan slette linux partisjonen fra ?

Er inne på system recovery console nå, har skrevet inn fixmbr, kom da opp en melding om jeg ville godta endringene da skrev je J (Ja)

Men når jeg skriver fixboot så kommer denne meldingen:

"FIXBOOT finner ikke system stasjonen, eller den angitte stasjonen er ikke gyldig"

Hva skal jeg gjøre ?

Ps: Høres bra ut skagen :thumbup:

DK/Marius

Endret av DreamKiller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...