CruellaDeVille Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg forsøker å lage en prosedyre som skal droppe alle typer jeg har i en database. Til dette kan jeg bruke en cursor. Men jeg får kompileringsfeil og kompilator klager over drop på uventet sted. Min prosedyre create or replace procedure drop_all_types is curr_type varchar2(100); cursor finn_typer is select type_name from user_types; begin open finn_typer; loop fetch finn_typer into curr_type; exit when finn_typer%notfound; drop type curr_type force; end loop; close finn_typer; end; Hvis jeg derimot kjører en dbms_output.put_line(curr_type) får jeg det jeg vil ha. Jeg har laget en slik prosedyre før, men ikke søren om jeg kan huske hvordan. Hvor er det det går galt? Endret 24. november 2007 av CruellaDeVille
___ Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Problemet er at du prøver å utføre et DDL-statement fra PL/SQL, noe som ikke er tillatt. Du sier at du har gjort dette før. Det kan nok stemme, men da brukte du nok funksjoner i DBMS_SQL-pakken for å få det til. Hilsen Werner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå