Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utnytte hele linja til µTorrent


Anbefalte innlegg

Hei, har kjempe treig nedlastning... Skal laste ned slik at alle programm nedlasstninger og Freeware osv. går til µTorrent... Hvordan utnytte hele linja til det ene programmet?

 

Har lyst til at HELE internett linja mi skal gå til den ene fil nedlastningen... Hvordan er dette mulig? :hrm:

 

 

Takker for svar...

 

Mvh

Anders Gill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du bruker upnp og routeren støtter dette, er hastigheten kun avhengig av seederne. Er det mange nok seedere med nok hastighet, er det ingenting i veien for å laste ned med maks hastighet.

 

 

Kjønte det ikke jeg :S

Venligst forklar så en amatør kan forstå....

 

Så hvordan åpner jeg det dere snakker om, og i det hele tatt støtter det dere snakker om XD

Endret av ZanZir0
Lenke til kommentar

Hvis porten til uTorrent er åpen så er det null problem med å få max hastighet. Og du sier du betaler for 4mB. Nettleverandører oppgir alltid hastighetene i mbit (mB). Mens uTorrent viser i mbyte (MB/mb). 4mbit = 0.5mbyte. Vil si at om du følger guiden på portforward og det er nok av raske seeds så får du max 500kbyte/s nedlasting. Jeg får brukt hele min 8mbit linje, men kun på privat trackere, nesten aldri på public trackere.

Lenke til kommentar
Hei, har kjempe treig nedlastning... Skal laste ned slik at alle programm nedlasstninger og Freeware osv. går til µTorrent... Hvordan utnytte hele linja til det ene programmet?

 

Har lyst til at HELE internett linja mi skal gå til den ene fil nedlastningen... Hvordan er dette mulig? :hrm:

 

 

Takker for svar...

 

Mvh

Anders Gill

 

Problemet er en av to ting. enten er det for dårlige/få seeds, eller du har ikke forwardet portene du trenger i rutern. Jeg vil tippe det er det siste av de to, da det er så veeeeldig typisk feil for nybegynnere.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hvis du laster ned 4MB/s vil si at du har en 36000kb/s (ca) linje noe som kun fiber kan levere her i Norge trur jeg(lyse osv).

Jeg har en 8500kb/s linje og laster ned i en fart av 1074KB/s(litt over 1 MB/s) når det er en god server.

 

Hvis du er bak en ruter da må du åpne porten som din utorrent bruker,, samt deaktivere windows firewall og sørge fot at det er en torrent med mange seeds og få leechere

Lenke til kommentar

Men husk nå at mange trackere oppgir feilaktig informasjon om seed/leech. Og uansett hvis det står 768 seeds vil du ikke bli kobla opp mot alle, så ta infoen med en klype salt.

 

Men som sagt, du må åpne portene som uTorrent bruker. Så er det bare å prøve seg frem på torrents og sjekke hastighetene. Kan varmt anbefale privat trackers ;) Siden du da 100% sikkert vil få brukt hele linjen din på de poplære torrentene (hvis alt er portet riktig og det er en seriøst tracker selvfølgelig)

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra 70-80kbps til maks utnyttelse av linjen ved å konfigurere torrentprogrammet riktig (jeg bruker utorrent, google etter en guide hvis du er usikker på hva som skal endres) samt kjøre vedlagte patch for WinXP. Jeg vil annbefale å restarte maskinen etter installering av patchen da jeg erfaringsmessig ikke har sett noen forskjell i hastighet før dette har blitt gjort.

 

Hva er formålet med patchen?

 

If you’re on XP sp2, your TCP connections are limited to a maximum of 10. This might hurt your downloading speed because it wont let you connect to as much peers as you want. It is supposed to slow down viruses because their spreading strategy is to connect to a high amount of ip numbers, but it could cripple your torrent downloads.

EvID4226Patch.zip

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg gikk fra 70-80kbps til maks utnyttelse av linjen ved å konfigurere torrentprogrammet riktig (jeg bruker utorrent, google etter en guide hvis du er usikker på hva som skal endres) samt kjøre vedlagte patch for WinXP.

 

 

Kan ikke du google for meg da? :roll:

 

Limit to 50? wth... Jeg vill utnytte hele linja ikke sette på limit til 50....

 

wtf

 

Foresten.... sry for det... Det stod først at jeg hadde knappe 10? nå fikk jeg 50... hva betyr disse tallene?

 

sry again

Endret av ZanZir0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...