Gå til innhold

Går dette for tregt?


Anbefalte innlegg

1: Bestilt ny PC, komplett med alt uten operativsystem. Webbutikken monterer og fikser alt. 20 September.

 

2: Webbutikken er svært flinke, og har satt den sammen samme dag, og sender samme dag fantastisk.

 

3: PC-en sendes i retur fra meg. Maskinen skrur seg av etter kort tid, ved installasjon av OS, eventuelt om jeg kun har PC-en på i BIOS. Noe er åpenlyst galt.

 

4: 05.10.07 12.38 UTLEVERT nettbutikk

 

5: 12.10.07. Sendt i retur fra webbutikken. I feilbeskrivelsen står det "fikset defekt hovedkort". De er framdeles raske. Så begynner problemene.

 

6: Ved mottak er det akkurat de samme symptomene. PC-en skrur seg bare av etter kort tid. Sender i andregangsretur til webbutikken (treg postgang, Nord Norge)

 

7: 30.10.07 12.06 UTLEVERT nettbutikk

 

8: Etter ca 1 ukes tid står det på feilbeskrivelsen "Ordnet defekt strømforsyning".

 

9: 8.11.07 og 13.11.07 ringer jeg Webbutikken, og ber de om å prioritete denne, da det har gått lang tid og er andre gangs retur. Ved andre telefonsamtale sier telefonekspeditør sier selv uoppfordret (uten at jeg selv legger opp til det) at tidsbruken ikke er holdbar, og at de ikke burde sendt vekk en ikke- testet maskin, og klart å fikset feilen ved første retur.

 

10: 14.11.07: Får telefon fra nettbutikken. Det stemmer at strømforsyningen er defekt, og den kan ha vært problemet hele tiden. De har ikke inne tilsvarende strømforsyning, og spør om det går greit at jeg velger X strømforsyning isteden (som de har inne), noe som var greit for meg. Han informerer om at han skal sette den sammen nå, og sende i retur. Kunne ikke love samme dag, men skulle få gjøre senest samme uke (16.11.07).

 

 

24.11.07. Har nå gått over 2 mnd siden jeg har bestilt PC-en. 2 returer, der den siste returen føles for meg som en parodi av treghet og løftebrudd.

 

 

Jeg spør på generelt grunnlag om dette her er særlig heldig? Om jeg etterhvert mottar PC og feilen framdeles ikke er fikset, har jeg da anledning til å reklamere (da vil butikken ha levert en defekt vare, og prøvd 2 ganger og utbedre i løpet av "lang tid".

 

Hvordan bør jeg forholde meg til situasjonen? Jeg ønsker å være diplomatisk, og derfor utleverer jeg ikke nettbutikken sitt navn. Men hva sier regelverket, og....? Må jeg bare være tålmodig, og risikere og ikke ha PC til jul?

Endret av macklett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg ut navnet på nettbutikken, krev kompensasjon, evt heve kjøpet.

 

Ja, jeg vurderer begge delene. Men jeg er ikke helt sikker på mine rettigheter iht heving av kjøp, om dette er rimelig.

 

Hvis jeg ringer mandag, og sier at de har denne uken på å sende maskinen i retur, i fungerbar stand når jeg mottar denne - og hvis ikke må jeg heve kjøpet. Er jeg for snill da? Eller kanskje for slem? :)

Lenke til kommentar
De har rett til å fikse samme feil tre ganger.

 

Bruker de lang tid har du rett på å låne en tilsvarende vare, lang tid i dette tilfellet er vel over 2 uker (?), med postgang blir det vel for 3.5 uker.

 

 

FEIL

 

De har rett til å reparere feilen 2 TO ganger.

 

Ved tredje gangs feil kan du heve kjøpet.

 

Ja du har rett til lånemaskin. Kan jo prøve å presse de med dette. Da skal du se at maskinen din kanskje blir fortere ferdig.

Lenke til kommentar
Gjelder dette for et produkt som aldri har vært i bruke hos kunden?

 

Greit nok når produktet har vært i bruk en liten stund, men dette gjelder vel som en DOA (dead on arrival) sak gjør det ikke? Kanskje Alastor, som jobber i Elkjøp, kan si noe om hvordan ting forholder seg når en kunde mottar en DOA vare?

 

 

Dette gjelder ett selvkomponert valg av enheter som Netshop har satt sammen som aldri har funket. Eller muligens for å være presis funket den noen få timer tilsammen i løpet av ett par dager- før den defekte strømforsyninga, hovedkortet eller whatever gjorde at den skrudde seg av automatisk i henhold til hva jeg har skrevet tidligere. Feilen har vært der hele tiden, med andre ord.

 

. Det siste er at jeg sendte de mail i går, tiden drar ut og jeg hører ingenting. Har som tidligere nevnt ringt flere ganger, og de beklager hver gang. //Edit tidspunkt: Over tom måneder siden jeg opprinnelig bestilte PC-en, siste gang har de hatt den inne i en måned (minus ett par dager) uten at jeg hører noe som helst.

 

PS: Valgte nå å oppgi navn på butikk, da jeg synes det ble naturlig etterhvert.

Endret av macklett
Lenke til kommentar

Jeg fikk før helga telefon ifra Netshop. De hadde framdeles ikke løst problemet, men sa at det kunne være pga hovedkortet ikke taklet akkurat det merket minne, men skulle prøve med Geil isteden (som de fikk min tillatelse til å skifte til). Jeg nevnte at jeg var veldig frustrert over at det tok så lang tid, og reperatøren prøvde å forsikre om at de visstnok skulle prøvd alt mulig annet uten å få den til å virke ordentlig (tro meg vi har prøvd hardt).

 

Noen timer etter fikk jeg melding om slettet ordre nr XXXXXX, med referanse 'PC-rep' fra Netshop ASA. Den innholdt informasjon om minnebrikkene de antakelig ringte om. Antakelig medfører det at det var ett blindskudd?

 

Jeg er frustrert, med tanke på postgang, og hvor tregt det virker å gå osv tror jeg ikke jeg har den til jul engang- og hvis den kommer har jeg ikke engang altfor tro på at den er i orden. Ser ikke lyst ut dette...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg maskinen via posten. Det skal visst vært skiftet minne og strømforsyning.

 

Maskinen funket delvis i circa 1,5 timer. Dvs jeg fikk lagt inn Vista 64 bits versjon, dog 3 stk blåskjermer på kort tid og maskinen restartet også 2 ganger uten grunn (helt tilfeldige tidspunkt). Etter installasjon av Crysis (som var det absolutt første jeg prøvde etter driverinstallasjon), skrudde maskinen seg enda en gang av. Nå reagerer ikke maskinen på skjermen når jeg skrur den på, får med andre ord ikke kontakt. Med andre ord veldig likt det jeg har opplevd tidligere.

 

Jeg har naturligvis bedt om returnummer, forespørsel om hevet kjøp, og pengene tilbake. Det er meget synd at Netshop tydeligvis ikke klarte og fikse dette (til tross for at maskinen visstnok skal ha vært gjennom omfattende testing).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...