kathrins Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg vurderer å kjøpe meg et Pentax K10D, men så er jeg litt usikker når det kommer til objektiv. Har spurt litt rundt og enkelte mener at objektiver av andre merker enn Pentax kanskje ikke passer så godt til kameraet. (eks Tamron og Sigma) Noen som har noen formeninger om dette?
k-ryeng Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jeg vurderer å kjøpe meg et Pentax K10D, men så er jeg litt usikker når det kommer til objektiv.Har spurt litt rundt og enkelte mener at objektiver av andre merker enn Pentax kanskje ikke passer så godt til kameraet. (eks Tamron og Sigma) Noen som har noen formeninger om dette? Tull og tøys, Sigma og Tamron fungerer like godt til Pentax som til andre merker, forutsatt at du får de med Pentax-fatning da... Det er ikke alle objektivene som leveres til Pentax, men de som gjør er minst like gode som til andre fatninger... Objektiver som passer godt, er Sigma 18-50 f/2.8, Sigma 30mm f/1.4 (lyssterkt fastobjektiv), Tamron 18-250 (nokså godt allroundobjektiv) m.fl. De finnes også til Pentax.
kathrins Skrevet 23. november 2007 Forfatter Skrevet 23. november 2007 Så flott da! Tusen takk for svar. Har faktisk sett litt på Sigma 18-50! Men nå kommer det til å ta enda lengre tid før jeg klarer å bestemme meg her, for da blir det jo plutselig MYE å velge i igjen
Bherserk Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 En løsning er å kjøpe alle objektivene. (LBA - Lens buying addiction, utbredt lidelse blandt Pentaxians)
kathrins Skrevet 24. november 2007 Forfatter Skrevet 24. november 2007 Ja, rett og slett gå Bherserk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå