Gå til innhold

Overklokking av CPUen min=GG


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Prøver å overklokke CPUen min, men det går ikke helt bra. Jeg tar mhz på 333, og multiplier på 9, og saver. Men når PC-en starter igjen, får jeg svart skjerm mens skjermkortet blåser på 100%. For å få PC-en til å starte normalt igjen, må jeg skru av PSUen og vente litt, men når jeg skru på PC-en får jeg en error;

 

Overclocking Failed! Please enter Setup to re-configure your system.

Press F1 to Run SETUP

Press F2 to load default values and continue

 

Rammen min er nedklokket til 667, på 266mhz. På 333mhz blir 667 til 738, som medfører at jeg må ta den ned til 553, så blir 667(right..?). Hvis ikke rammen er på 667 får jeg bluescreens og bare piss.

 

What is TEH_PROBLEM? :cry:

 

Hardware;

Intel E6600

Asus P5B

Club 3d 8800 GTX 320MB

Geil 2x1gb 800mhz PC6400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

 

Prøver å overklokke CPUen min, men det går ikke helt bra. Jeg tar mhz på 333, og multiplier på 9, og saver. Men når PC-en starter igjen, får jeg svart skjerm mens skjermkortet blåser på 100%. For å få PC-en til å starte normalt igjen, må jeg skru av PSUen og vente litt, men når jeg skru på PC-en får jeg en error;

 

Overclocking Failed! Please enter Setup to re-configure your system.

Press F1 to Run SETUP

Press F2 to load default values and continue

 

Rammen min er nedklokket til 667, på 266mhz. På 333mhz blir 667 til 738, som medfører at jeg må ta den ned til 553, så blir 667(right..?). Hvis ikke rammen er på 667 får jeg bluescreens og bare piss.

 

What is TEH_PROBLEM? :cry:

 

Hardware;

Intel E6600

Asus P5B

Club 3d 8800 GTX 320MB

Geil 2x1gb 800mhz PC6400

Har klokka min E6600 på standar luft til 3.2GHz, har fått blue screen of death noen ganger å det har vært fordi jeg har hatt for lav spenning.

 

Prøv å skjekk om du får tilført nok Volt ;)

 

Lykke til :new_woot:

HøttenTøtt

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg så denne;

og prøvde det han gjor :p . Det gik bra, og kjører på 2880 nå :p . 320x9. Men hvis jeg tar den opp til 333, blir det bugg :( .

 

CPU-Z Viser at Core Voltage ligger på 13.84~14,16. Hvor mye høyere bør jeg gå. Høyere kan jo gjøre skade, og lavere kan gjøre det ustabilt ><. Har den på auto at teh monment.

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Jeg så denne;

og prøvde det han gjor :p . Det gik bra, og kjører på 2880 nå :p . 320x9. Men hvis jeg tar den opp til 333, blir det bugg :( .

 

CPU-Z Viser at Core Voltage ligger på 13.84~14,16. Hvor mye høyere bør jeg gå. Høyere kan jo gjøre skade, og lavere kan gjøre det ustabilt ><. Har den på auto at teh monment.

På min E6600@3000MHz har jeg ATM Vcore på 1,21875V Da er den stabil på mitt Asus P5N-E. Prøv det, men jeg tar ikke noe ansvar om det går galt :no:

Remember: Bedre å ha for lav volt enn for høy :yes:

 

Lykke til :thumbup:

 

HøttenTøtt :ph34r:

Lenke til kommentar

Kjører på 325x9, men kommer ikke høyere :thumbdown: . Med en gang jeg kjører 330 får jeg;

 

 

Overclocking Failed! Please enter Setup to re-configure your system.

Press F1 to Run SETUP

Press F2 to load default values and continue

 

Noen som har ide om hvorfor, hvorfor klarer folk 4ghz, mens jeg ikke klarer 3?..

Lenke til kommentar

ikke se på volten i cpuZ... den er litt syk :p skjekk everest! Er jo ikke alle e6600 som kan klokkes så mye da :p så og si forskjellig fra brikke til brikke :)

 

Men er ikke det som har skjedd hos meg :p bare for mye varme i det lille m-atx kabinettet mitt xD

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
ikke se på volten i cpuZ... den er litt syk :p skjekk everest! Er jo ikke alle e6600 som kan klokkes så mye da :p så og si forskjellig fra brikke til brikke :)

 

Men er ikke det som har skjedd hos meg :p bare for mye varme i det lille m-atx kabinettet mitt xD

Kanskje det er HK ditt som har møtt veggen, jeg har et hovedkort som er veldig klokkevennlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...