Gå til innhold

stuck på 60 fps uten vsync

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp formatert laptopen min, en HP dv9060, og installert steam og cs 1.6, og skrudde selvfølgelig av vsync, men for fortsatt bare 60 fps. En kompis har samme pc(bare med amd pcu og jeg har intel) og han spiller med 100 fps. Noen som har noe ide om hva jeg kan gjøre? virker jo som vsync ikke er skrudd av selv om det står det i Nvidia Controll panel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjekket at det ikke står programstyrt?

Hvis det er engelsk skal det (HELST) stå Force off / norsk = AV

Hvis du fortsattt har problemet og er sikker på at du har hatt 100fps før formateringen kan du prøve å slette driverne til nvidia og eller opdatere.

Det samme problemet har skjedd til meg også. Jeg slette driverne og brukte "Drivers and utitles" cden min lastet inn nye drivere :)

Skrevet

har sjekket at det er skrudd av på skjermkorett ja. Har også skrevet fps_max i console ja. Brukte den nyeste driveren fra HP, men kan jo prøve å avinstallere og installere på nytt. Tar gjerne imot tips mens jeg prøver

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Glattere streker.

Endret av Slettet-3t93k9
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Ikke med vsync, sorry. ;)

EDIT: Tenkte helt på AA, jeg..

Det hjelper å skru av, da FPS ikke blir høyere enn 60. Skrur man av Vsync kan man få høyre fps.

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet

Bare for å forsvare vsync litt. I mitt tilfelle gikk hl mer 'smooth' (myk?) med vsync 60fps enn uten vs 100fps. vet ikke om andre har opplevd det samme

Skrevet
Bare for å forsvare vsync litt. I mitt tilfelle gikk hl mer 'smooth' (myk?) med vsync 60fps enn uten vs 100fps. vet ikke om andre har opplevd det samme

Merker det samme her.

Skrevet
Ikke med vsync, sorry. ;)

EDIT: Tenkte helt på AA, jeg..

Det hjelper å skru av, da FPS ikke blir høyere enn 60. Skrur man av Vsync kan man få høyre fps.

What is VSync? VSync stands for Vertical Synchronization. The basic idea is that synchronizes your FPS with your monitor's refresh rate. The purpose is to eliminate "tearing".

Every CRT monitor has a refresh rate. It's specified in Hz (Hertz, cycles per second). It is the number of times the monitor updates the display per second. Different monitors support different refresh rates at different resolutions. They range from 60Hz at the low end up to 100Hz and higher. Note that this isn't your FPS as your games report it. If your monitor is set at a specific refresh rate, it always updates the screen at that rate, even if nothing on it is changing. On an LCD, things work differently. Pixels on an LCD stay lit until they are told to change; they don't have to be refreshed. However, because of how VGA (and DVI) works, the LCD must still poll the video card at a certain rate for new frames. This is why LCD's still have a "refresh rate" even though they don't actually have to refresh.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Vsync

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...