Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til ny bilstereo til Golf 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med defus her. Ikke kjøpe masse til billig billig. Da ender du opp med mye crap som spiller dårligere enn lite godt til samme prisen. Start med frontset (komponent sett sådan)

Så jobber du deg bakover. siste du gjør er å kline noe i hatthylla. Ingen som sitter med ryggen mot en konsert.

 

Bassen er lavfrekvent og ikke så retningsorientert som diskant.

Lenke til kommentar

Pioneer sin rimeligste spiller med USB ligger vel på 3500-4000,- ca. link.

 

Men er du fornuftig og har en iPod så funker det knall med en DEH-4900IB til 2000,- Denne har egen iPod tilkobling (ikke USB).

 

Når det gjelder komponentsett så er det ikke noe stress i en Golf 3.

 

edit: @Vegard Melsom: ferdige komponensett er vel det enkleste og mest utbredte. Husk at du trenger delefilter også hvis du skal kjøpe løse diskant og bass/mellomtoner.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Jeg har nå tenkt å kjøpe meg et nytt stereo til min Golf 3 siden den jeg har nå ikke duger til noe som helst nesten.

 

Det jeg er ute etter en god stereo som er billig og har støtte får USB sånn at jeg kan koble til min mp3-spiller på 30GB

 

takk :)

bare glem subber og forsterker til 2000, da kan du like godt kjøpe masse vasselin og smøre kablene inn og håpe det kommer lyd av det hehehehe... billig og mye trykk ? = 1x Bassworks kasse dobbel med 2x 12 Alpine type R eller X og en 1x soundmagus x3000 og 1x 3 ferrad hybrid kondensator + en alpine CD spiller,, da skal jeg love deg du får VONT når du spiller hehehe ;) pris? vil tippe CA 12 - 13 000 da kan du stille til DB drag og oppnå CA 145 DB ved nye målinga på frontrute test... men HUST MYE MYE TYKKE TYKKE STRØMKABLER OVER ALT!! og kjør alt i 1 OHM de nye alpine subbane er 1 Ohm klare ;)

Lenke til kommentar
bare glem subber og forsterker til 2000, da kan du like godt kjøpe masse vasselin og smøre kablene inn og håpe det kommer lyd av det hehehehe... billig og mye trykk ? = 1x Bassworks kasse dobbel med 2x 12 Alpine type R eller X og en 1x soundmagus x3000 og 1x 3 ferrad hybrid kondensator + en alpine CD spiller,, da skal jeg love deg du får VONT når du spiller hehehe ;) pris? vil tippe CA 12 - 13 000 da kan du stille til DB drag og oppnå CA 145 DB ved nye målinga på frontrute test... men HUST MYE MYE TYKKE TYKKE STRØMKABLER OVER ALT!! og kjør alt i 1 OHM de nye alpine subbane er 1 Ohm klare ;)

 

Mai god, her snakker vi fjortis svar.

 

Ingen som har nevnt noe om dB drag her er det vel? Anlegg som er bygget for kun maks bass og dB låter jo ræv hvis du prøver spille av noe normal musikk på det.

 

Er faktisk ingen som har nevnt noe som helst om forsterker eller sub før du kom med denne utblåsningen din.

Lenke til kommentar
Ja okey, det gjør det jo en del lettere.

Vil du anbefale komp sett fremfor å kjøpe løse høytelere og diskanter hver for seg?

Nå tenker jeg på produkter fra Morel.no

 

Da ender du opp med komponent sett. hehe men da må du som nevnt over kjøpe delefiltre i tilleg. De fleste kompo-settene kommer med flere feste anordninger. mine kom med 2xsidig teip og nedfelling og vinkelhus. Jeg bruker teipen og vinkelhus inntil videre. Skal støpe form der dekslet til sidespeilet er. Samma det :p

 

Hvordan du skal montere det velger du selv men husk å sette diskantene RETT mot ørene. kan og sette de opp mot frontruta da lyden vil reflektere mot deg i ruta, men desto mer direkte mot ørene du får de dess bedre

 

Du kan sette komposettet rett på spillern om du ikke har råd til forsterker ol. det funker greit inntilvidere. Jeg ahr det slik da resten av anlegget er inne til vinterlagring og ombygging.

 

 

Bare husk som jeg sa over. Kjøp lite med BRA. start foran og jobb deg bakover. Diskant er retningsstyrt, mens bass, som er lavfrekvente, klarer du ikke på samme måte å bestemme retning på så plasser det bak.

Lenke til kommentar
Hvordan du skal montere det velger du selv men husk å sette diskantene RETT mot ørene. kan og sette de opp mot frontruta da lyden vil reflektere mot deg i ruta, men desto mer direkte mot ørene du får de dess bedre

 

ikke nødvendigvis riktig det nei, off-axis kan vise seg å gi en mer naturlig lyd enn å sette dem direkte på aksen, kan fort bli ganske masete da. Kommer helt ann på elementer og bruk av passiv/aktiv deling.

Lenke til kommentar
bare glem subber og forsterker til 2000, da kan du like godt kjøpe masse vasselin og smøre kablene inn og håpe det kommer lyd av det hehehehe... billig og mye trykk ? = 1x Bassworks kasse dobbel med 2x 12 Alpine type R eller X og en 1x soundmagus x3000 og 1x 3 ferrad hybrid kondensator + en alpine CD spiller,, da skal jeg love deg du får VONT når du spiller hehehe ;) pris? vil tippe CA 12 - 13 000 da kan du stille til DB drag og oppnå CA 145 DB ved nye målinga på frontrute test... men HUST MYE MYE TYKKE TYKKE STRØMKABLER OVER ALT!! og kjør alt i 1 OHM de nye alpine subbane er 1 Ohm klare ;)

 

Mai god, her snakker vi fjortis svar.

 

Ingen som har nevnt noe om dB drag her er det vel? Anlegg som er bygget for kun maks bass og dB låter jo ræv hvis du prøver spille av noe normal musikk på det.

 

Er faktisk ingen som har nevnt noe som helst om forsterker eller sub før du kom med denne utblåsningen din.

fjortis ja tøffen LOL... vel nei jeg bare ga DB drag og det for å utpeke, men om du tror DB drag låter dårlig så har ikke det PGA noe av det du tror sikkert,, men man bruker en DB cd der. det er vanlige subber ellers,, alt av musikk blir bra ellers... men igjen som du nevner,, sorry for at jeg nevnte subber,, leste litt mere nøye nå som jeg ikke er trøtt,,, trodde han ville ha sub og det for 2000 kr hehehehe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...