Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort får ikke nok strøm, kjemmebygd pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp fått hjelp av en venn til å bygge en ny pc. Nokså kraftig for å være ærlig.

 

Jeg har en Intel Core Quad 2,4 GHz processor, MSI SLI hovedkort, 2x GeForce8800GT, 2 gig ddr2 ram. Strømsforsyningen er på 1000 watt. Vi fiksa opp PC-en, og alt gikk fint. Men når eg kjørte crysis, lagget det som fy, og jeg lurte på hva det var som gjorde det. Jeg sjekka om SLI var aktivert, og det var det. Vista funka helt fint, og jeg fatta ikke feilen.

 

Men når jeg restarta PC-en, kom det opp to feilmeldinger som sa at grafikkkortene ikke fikk nok strøm.

 

Så jeg lurer på hva som kan være feilen.

 

Takker for alle svar

 

<<Gratwhol>>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har festa en 6pins strømkontakt i hvert av kortene.

 

Og vi brukte ikke de overgangene som følgte med.

 

RAM'en er på 667 MHz.

 

Men skjønte ikke det med riktig timings og volts i BIOS? Må jeg gå inn i BIOS å sette dette rett for at det skal fungere? Hvordan gjør man det?

 

<<Gratwhol>>

Lenke til kommentar

RAM timings er en bagatell, men det er greit å sette rett spenning og timings i bios. Det står uansett i manualen, og bruker å ligge under Cell menu, memory. Om jeg ikke husker feil stilles spenning til minne nederst i menyen, men har ikke hatt MSI kort basert på 650i eller 680I brikkesettet(som jeg regner med du har).

 

Prøv med kun ett grafikkort. Tror du trenger en eller annen beta driver for å få SLi til å fungere i Crysis. Har du prøvd i andre spill, sjekket at det ikke er flere kabler som skal kobles til hovedkortet. Ofte 24+4/8+4pin molex/drev kontakt.

 

Driver OBS er beta

Lenke til kommentar

Vel, jeg tok ut det ene kortet, og fekk systemet i gang igjen - ingen forandring, like laggete. Så jeg satt i det andre igjen, og når jeg skrudde PC-en på igjen hylte den som en stukken gris. Altså grafikkortene lagte utrulig med lyd i forhold til før. Driver og hotfixes for Vista gjorde det ikke bedre. Og jeg har sjekka alle kontaktene, alt ser ut til å være som det skal, men likevel fynker ikke driten...

 

Noen forslag?

 

<<Gratwhol>>

Lenke til kommentar
Definer "hyl". Vifte eller speaker?

 

Tror det er vifta på skjermkortet som lager bråk

 

<<Gratwhol>>

 

kan jo nevne at hvis jeg stiller minne timmingsene litt for lavt eller hvis jeg kjøre opp litt for høy frekvens når jeg klokker så går også vifta på graffikkortet på fullt turtall men da vil ikke maskin boote vel og merke

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...