Gå til innhold

Athlon XP2100 Thoroughbred på Komplett, A eller B stepping?


fjeld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Jeg kjøpte en hos PSData, AXDA2100DUT3C,

Det var en:

stepping.gif

 

AIUHB fra uke 1, 2003 =)

 

Den kjører på XP2800 hastighet, 2,25GHz, 12.5x174 :)

1,85v, 41 grader på en Alpha pal 8045

Lenke til kommentar

http://www.overclockers.com/tips00173/

 

2100+  

TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B.  

 

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."  

 

If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A" on the second line of the processor codes, that's a high-end TBredB.  

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J" on the second line of the processor codes, that's a low-end TBredB.  

 

As of now (1/15/03), the only sighting of 2100+ TBreds have been TBredsBs sold by Newegg the last few days, and so far, they have all been high-end TBredBs.  

 

Tror jeg har Quotet denne teksten 5-6 ganger nå.

Det ser ut som om alle xp2100 T-breds viser seg å være B, High-end.

Dette har jeg bekreftet selv, og har hørt mange som sier det samme.

Lenke til kommentar

Two Kinds of TBredBs

 

There are high-end and low-end TBredBs. They aren't all the same. The high-end ones on average perform several hundred MHz better than the low-end ones.  

 

You can identify which type of TBredB it is by looking at code that begins the second line of coding on the processor. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A," that's a high-end TBredB.  

 

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J," that's a low-end TBredB.  

 

http://www.overclockers.com/tips00173/

 

Samme side som over.

Lenke til kommentar

Vidder: Er 9.5*180 max du klarer?

Jeg har samme hovedkort som deg og samme cpu. Jeg klarer max 166*12, men da restarter maskina en gang i blandt. DErsom jag stiller FSb utom 133 eller 166 så kommer jeg ikke inn i windows en gang. Dvs: 165*12 går ikke... jeg kjører 1002 final biosen..

Hvilken stepping har du? vcore? memvolt?

 

Jeg er litt skuffa over overklokkingsegenskapene til A7N8X DL.. skulle vel kjøpt epox.... Målet mitt var egentlig 10*200 men det går jo ikke...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vidder: Er 9.5*180 max du klarer?

Jeg har samme hovedkort som deg og samme cpu. Jeg klarer max 166*12, men da restarter maskina en gang i blandt. DErsom jag stiller FSb utom 133 eller 166 så kommer jeg ikke inn i windows en gang. Dvs: 165*12 går ikke... jeg kjører 1002 final biosen..

Hvilken stepping har du? vcore? memvolt?

 

Jeg er litt skuffa over overklokkingsegenskapene til A7N8X DL.. skulle vel kjøpt epox.... Målet mitt var egentlig 10*200 men det går jo ikke...

jeg klarer 204 fsb med a7n8x dl
Lenke til kommentar

Kan aldri være sikker.

 

Jeg bestilte 2 stk cpuer fra komplett. Den ene et par uker før den andre. Den første jeg fikk var en AIUHB 0250 (tbred B) den andre jeg fikk var en tbred a, begge hadde samme varenummer (trykt på klistrelapp på cpu).

Her er varenummeret på begge: AXDA2100DUT3C.

 

Trodde egentlig ingen tbred a kom med det varenummeret. Men jeg tok feil. Skulle tro tbred a hadde: AXDA2100DKV3C. Men neida. Tydlig at en aldri kan være sikkert.

Lenke til kommentar
Kjøp fra PS-data istedet. De har 0301 (produsert i 2003, uke 1) stepping, som vil si at de er nyere enn de komplett har. Dermed er du nermest garantert å få en Tbred-B, siden T-bred a ikke lenger produserers.

 

Er tbred-a hos PS Data også nå. Fikk en AIRGA derfra for noen dager siden. Mener den var 0226.

 

Samme gjorde jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...