Gå til innhold

Maskin god nok for Crysis?


Anbefalte innlegg

Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

post-23120-1195774295_thumb.jpg

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

Jeg har en kompis med samme maskin som deg og han spiller Crysis med brukbar ytelse ja

Lenke til kommentar

Har nesten samme type maskin bare jeg har Q6600 i stede for E6600, eller hva den nå heter igjen.

Spiller Crysis på High i 1280x960 uten AA.

Scorer 11500 i 3Dmark06

 

Da som du sikkert skjønner er systemet mitt klokket en del.

 

Ellers når den var original, var ikke scoren min noe likt som deg, litt høyere på CPU score bare.

 

Vil anbefale deg å ikke bruke Norton 360, bruker litt mye av maskin kraften.

Endret av noXelon
Lenke til kommentar
Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

Jeg har en kompis med samme maskin som deg og han spiller Crysis med brukbar ytelse ja

 

TXD1979: Hvordan klarer du deg i Crysis? Så du hadde ganske heftige komponenter. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

 

Du klarer å kjøre alt på high utenom shaders som du bør ha på medium.

Lenke til kommentar
Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

Jeg har en kompis med samme maskin som deg og han spiller Crysis med brukbar ytelse ja

 

TXD1979: Hvordan klarer du deg i Crysis? Så du hadde ganske heftige komponenter. :)

Nå skal det sies at jeg er sykelig opptatt av god flyt i spill, så andre hadde sikkert kjørt høyere kvalitet enn meg, men jeg har da 1680X1050 med alt på medium uten AA. Jeg er ikke fornøyd med flyten da heller, men det går. I samme oppløsning med alt på HIGH ligger gjennomsnitt fps på litt over 30. Jeg bruker nå XP.

 

Et problem er at jeg foreløpig ikke får utnyttet SLI-oppsettet da Crysis/Nvidia-driverne ikke er skikkelig optimalisert for dette enda. Jeg vet det kommer en patch ganske snart til Crysis, så kanskje den hjelper litt på her. Til sammenligning som jeg har nevnt i andre tråder, får jeg over dobbel ytelse i FEAR med SLI. Da kjører jeg 1920X1200 med alt på max, minus "soft shadows" da disse visstnok bugger. Fps ligger da på 111 "average".

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Hei sann folkens..

Trenger litt hjelp fra dere igjen jeg...

Sitter fortiden å spiller Call of Duty4, og vurderer å kjøpe meg Crysis spillet..

COD4 spiller helt hakkefritt og feilfritt på maskinen min..

 

Maskinen har 2046MB ram..

Kjører vista ultimate.

Geforce 8800GTS 365mb ram eller hvor mye det var, var ihvertfall noe på 300 og noe...

Prosessor er Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.40GHz @ 2403MHz

 

Legger ved en test av 3DMark 2006

 

Kan jeg spiller Crysis spillet, ikke med grafikken på fult så klart, men brukbart?

 

Håper dere kan hjelpe meg med dette

Jeg har en kompis med samme maskin som deg og han spiller Crysis med brukbar ytelse ja

 

TXD1979: Hvordan klarer du deg i Crysis? Så du hadde ganske heftige komponenter. :)

Nå skal det sies at jeg er sykelig opptatt av god flyt i spill, så andre hadde sikkert kjørt høyere kvalitet enn meg, men jeg har da 1680X1050 med alt på medium uten AA. Jeg er ikke fornøyd med flyten da heller, men det går. I samme oppløsning med alt på HIGH ligger gjennomsnitt fps på litt over 30. Jeg bruker nå XP.

 

Bruker du "sett alle til" knappen når du stille inn grafikken?

 

Du burde prioritere litt. Det er bare tull å ha alle på det samme. Shadows kan like godt være på medium uten at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Har ikke testet ut alt enda, men hva er det som krever mest av de forskjellige valgene? Og hva legger man minst merke til om det står på litt lavere setting?

 

Her hos meg er det Shaders, og postprosessing som krever mest. Men har sett andre som ikke mener at disse krever mye. Har også sett noe si at textures krever mye, noe det ikke gjør hos meg.

 

Litt rart, men sånn er det nå bare :S

 

Når det gjelder hva som ser mest likt ut på de forskjellige settings, så er som sagt shadows en av disse. På high blir dem mere gjevne på kantene. Men når man løper rundt å skyter her og der, så ser man ikke dette...

Endret av Arveen
Lenke til kommentar

Jeg har 8800 GTX Q6600 2gb ram og kjører alt på fullt uten AA med rundt 20 fps.. 1200x1080. Prøvde å kjøre med 1600x1200 som er det skjermen min bruker og fikk 0-1 fps. Er det normalt? Er det noe jeg kan laste ned som drivere elns? Husker det var noe snakk om det mens demoen var ute. Har vista forresten

Lenke til kommentar
Jeg har 8800 GTX Q6600 2gb ram og kjører alt på fullt uten AA med rundt 20 fps.. 1200x1080. Prøvde å kjøre med 1600x1200 som er det skjermen min bruker og fikk 0-1 fps. Er det normalt? Er det noe jeg kan laste ned som drivere elns? Husker det var noe snakk om det mens demoen var ute. Har vista forresten

0-1 fps med din maskin hørtes nå veldig lavt ut, selv med "very high" i 1600X1200. Har du 169.09 driveren fra Nvidia? Dette er den siste betadriveren jeg vet om ihvertfall.

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Har ikke testet ut alt enda, men hva er det som krever mest av de forskjellige valgene? Og hva legger man minst merke til om det står på litt lavere setting?

 

Her hos meg er det Shaders, og postprosessing som krever mest. Men har sett andre som ikke mener at disse krever mye. Har også sett noe si at textures krever mye, noe det ikke gjør hos meg.

 

Litt rart, men sånn er det nå bare :S

 

Når det gjelder hva som ser mest likt ut på de forskjellige settings, så er som sagt shadows en av disse. På high blir dem mere gjevne på kantene. Men når man løper rundt å skyter her og der, så ser man ikke dette...

Takk for svar du :) Skal forske litt på dette når jeg får tid, men i kveld samles vi 10 kompiser hos meg og spiller COD 4, Team Fortress 2 og UT 3 :), så morgendagen får bli brukt til Crysis (så var det spørsmålet om jeg bør få meg et liv som dukker opp igjen... :whistle: )

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Jeg har 8800 GTX Q6600 2gb ram og kjører alt på fullt uten AA med rundt 20 fps.. 1200x1080. Prøvde å kjøre med 1600x1200 som er det skjermen min bruker og fikk 0-1 fps. Er det normalt? Er det noe jeg kan laste ned som drivere elns? Husker det var noe snakk om det mens demoen var ute. Har vista forresten

0-1 fps med din maskin hørtes nå veldig lavt ut, selv med "very high" i 1600X1200. Har du 169.09 driveren fra Nvidia? Dette er den siste betadriveren jeg vet om ihvertfall.

 

Ja, din maskin skal klare bedre en det. Med min maskin får jeg ca 12-13 fps med de instillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...