Gå til innhold

Core 2 Duo E6850 Veldig Varm

MartinMyhre

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tviler på at noen sender cpu-kjølere som brevpost.

Ellers klarer min E6850 3.8 GHz stabilt med ca 60-65 grader på maks load med standardkjøler. :)

Ikke kjøler men termisk pasta

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal du ha Artic Cooling mx-2 er dette nærmeste butikken i Norden som fører denne varen!

http://www.net2world.se/

Nå er ikke jeg sikker på tolling og sånne ting ,da jeg selv bor i Sverige, men det burde ikke være no problem å sende denne til Norge?

Endret av crazycooler
  • 2 uker senere...
Skrevet

Høy varme for cpu'en ? Kjører originalvifte på cpu'en, i "idle" holder den seg på ca. 70 grader, kjørte Everest Ultimate og stresset cpu'en. Da kom den opp mot 104 grader ! Viften er satt riktig på og brukte therm-pasta.

Når jeg skal åpne en enkel tekstfil eller pakke opp filer med WinRar, så tar det 2-3 sekunder før den klarer å åpne og pakke ut filer med WinRar !

Se bildet !

post-125706-1196620564_thumb.jpg

Skrevet

Klassisk tilfelle av feilmontering og/eller LATTERLIG dårlig lutflyt i kabinett her.

Min E6600 @ stock idler på 23-27C og ligger på 37-40C ved load med TRUE og nexus vifte på 600rpm.

Skrevet
Klassisk tilfelle av feilmontering og/eller LATTERLIG dårlig lutflyt i kabinett her.

Min E6600 @ stock idler på 23-27C og ligger på 37-40C ved load med TRUE og nexus vifte på 600rpm.

Det er bra luftflyt i kabinettet og kjøleren sitter riktig.

Skrevet
Tull; blir stadig imponert over hvor mye folk stoler på software-avlsesning av temperaturer.
Skrevet

TAT, Coretemp, Speedfan og Everest er enige om temperaturen, og intel har ikke like store problemer med temperaturavlesning som AMD har, så jeg stoler på disse tallene.

Når jeg tar på kjøleribben er den heller ikke spesielt varm, nå kjører jeg viftene på 100%, cputemp er 35-36C ved 100% last, og hverken heatpipene eller ribbene på TRUE kjøleren er noe særlig varme.

Når man tar med at varmeoverføringen fra CPU til kjøler ikke er perfekt, så stemmer dette rimelig bra.

Skrevet

Få en med litt mer kompetanse til å hjelpe deg å montere CPU kjøleren skikkelig da..

Ikke værre enn det. Er ikke vits og det er bortkastet penger å kjøpe en ny kjøler.

Skrevet
Selvfølglig er de like når de leser av den samme måleproben.

Hvor varmt er det der pcen står?

Ca. 25*C

Men burde ikke PC-en min være ustabil ved så høy CPU temperatur? Jeg har ikke opplevd att den er ustabil.

Skrevet

Oi, min er oppi 38 grader når jeg står i bios og leser av tempen der. Og det er ikke sjans i verden at prosessoren er monter feil. Den er plassert i riktig spor og sitter som er skudd. Bruker original vifta da...

Skrevet
Oi, min er oppi 38 grader når jeg står i bios og leser av tempen der. Og det er ikke sjans i verden at prosessoren er monter feil. Den er plassert i riktig spor og sitter som er skudd. Bruker original vifta da...

38 grader er vel ikke noe problem :)

Kjører med boxed selv og den lå vel på 34 i bios når jeg sjekket ved restart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...