miknira Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Noen som vet åssen en kan hindre linux å slå av skjermen etter en viss stund på commando linjen? Skjermen skal stå 24/7 men den blir svart etter x antall min.
MarkT Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Strømstyring skal vel fungere til å fikse det for deg.
AlecTBM Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 dette gjelder vell i CLI Hvorfor vil du egentlig dette?
miknira Skrevet 22. november 2007 Forfatter Skrevet 22. november 2007 (endret) Fordi jeg skal bruke skjermen til reklame som skal stå i vindu og skal bruke linux i stedet for windows. Hadde vært en small sak med windows da. Bare deaktivere at skjermen slår seg av etter en stund. Var ikke like enkelt å finne dette igjen i linux, da jeg bruker et minimalistisk grafisk grensesnitt. Har prøvd xset s off men dette hadde ingen funksjon da jeg bare kjørte kommandoen i terminalen. Skjermen slo seg av igjen etter 10min Endret 22. november 2007 av miknira
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 Tror det har noe med dette å gjøre : To control Energy Star (DPMS) features: -dpms Energy Star features off +dpms Energy Star features on dpms [standby [suspend [off]]] force standby force suspend force off force on (also implicitly enables DPMS features) a timeout value of zero disables the mode Prøv xset med "-dpms"-parameteren.
comicz Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Jepp, DPMS er greia. Denne kommandoen +en restart av X burde vel gjøre susen permanent: sed -e 's/.*DPMS.*/#&/g' -i /etc/X11/xorg.conf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå