Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nok en tråd om WTR54GL


Anbefalte innlegg

Okey, saken er som følger -

Da har jeg nettopp gått til anskaffelse av en WTR54GL, nett fordi hybelboerne nettopp fant det i sin smak å stjele all båndbredden min med bittorent til alle døgnets tider.

 

Og det er nettopp bare dette jeg har tenkt å bruke denne ruteren til. Jeg installerte DD-WRT v24 firmware på ruteren da det virket som om dette har nogenlunde bra QoS.

 

jeg tenkte jeg først skulle prøve å sette opp ruteren ganske enkelt slik at jeg kobler en ledning til Internet-porten til ruteren (fra modemet) og en ledning fra lan portene til min pc.

Jeg klarer lett å koble meg opp på selve ruteren, og det lysere både på Wlan og Internett på den, men jeg kan for all formodning ikke få noen tilkobling til internett på denne måten.

Noen som har noen tips? Har rotet rundt på instillingene og prøvde både automatisk DHCP og direkte PPPOE uten hell.

 

Alt virker tilsynelatende greit men internetten vil bare ikke fungere.

 

En annen ting; Hvordan er lureste oppkoblingsmetode dersom jeg bare er interresert i å forhindre hybelboeres overdrevne bruk av bittorent? Kan jeg få til dette dersom jeg bare bruker ruteren som en vanlig switch?

 

På forhånd takk!

 

Edit: Okey, om jeg bruker ruteren som en enkel switch får jeg i alle fall internett igjennom den og har likevel mulighet til å koble på den. Mitt spørsmål da er;

Om nå nå også kobler opp disse hybelboerne mot denne ruteren og nedprioterer portene de er koblet opp mot, dette vil funke som normalt, sant?

Endret av Molecular
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_Access_Point

 

det her en løsning , men deaktiverer du routinga noe som hadde vært kjekt til hybelkaninene

 

skal vel funkene men DHCP ?

 

passet på å endre ip på routern ?

 

mine to går dønn stabil i allefall :p ( de er i WAP modus da)

 

har su mange hybler kan det være lurt å sette opp en sikkelig router (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=813131)

 

her kan de få eget subnett og super bad QoS til dem :p

Endret av Exentler
Lenke til kommentar

Okey - glemte å presisere at jeg her tar ibruk bare kabler, inget trådløst nettverk er inkludert. Det er bare to PC-er som skal styres av QoS, så ingen større nettverk trengs.

 

Jeg har nå testet litt rundt med QoS og det ser ikke ut til å funke så lenge ruteren bare funkerer som en helt vanlig switch, så jeg får prøve litt videre å se om jeg kan få det til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...