Gå til innhold

Voldsom latency på Kul Tiras realm, andre som opplever det?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mine main chars på Kul tiras. Der opplever jeg mellom 5 og 10K lag i et par kvelder nå.

 

Logger jeg på en annen server, det være seg low high pop, så er latency fin.

 

Noen andre på KT som opplever \ har opplevd dette, og evt har en løsning?

 

(har prøvd standard ting som å slette cache, wtf, data osv, til og med oppdatert nic driver, og forsøkt repair)

 

Har NGT og 20Mb linje

 

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja noe sånn inn i helvete også. Er et problem med hele Reckoning gruppa. De fleste har problem på en server, og det er selvfølgelig der de har mainen sin.

Skrevet (endret)

Yep, hele Reckoning har problemer. Har postet i flere tråder på Tech Support forumet, men alt tech support folkene kaster på oss er standarden.

Delete WTF/WDB/Interface, contact ISP, post trace route in sticky, disable firewall, check your connections etc.etc.

 

Dette er ting som de fleste har sjekket, og jeg tviler sterkt på at ISP har en finger med i spillet når det er folk som kommer fra hele Europa med helt forskjellige ISP'er som alle har samme problemet.

 

Noen er heldig nok til å kunne spille på en av Reckoning serverne og ha lag samtidig, men jeg er dessverre ikke en av de heldige.

 

Er så fantastisk "morro" og være på skole/jobbe til 16:00, kunne spille en halvtime WoW for å slappe for så å få 60000 ms latency, bli DC'et og ikke kunne spille noe mer før 22:20 (det er ALLTID det tidspunktet ting funker igjen)

 

Alle andre realms funker fint though, men det hjelper sånn mitt der sola ikke skinner fordi jeg ikke vil spille en lowbie hver bidige dag på en realm jeg ikke kjenner noen på.

Endret av flakken
Skrevet

Er da noe det da, jeg er ikke alene

 

Ufattelig arrogant av blizzard å komme med standard svada meldingene sine.

Å ikke si rett ut, ja vi har et problem, og jobber med det, er arrogant, og en hån mot oss som betaler for smørja dems

 

Er ikke så mye vi kan gjøre heller, blizz wins, not matter what.

 

eller..

 

Vg og kulørt ukepresse, papir eller nett, er jo så glad om så skrive om wow.

Hva med å få dem til å lage en story på hvor stor frustrasjonen er med latencyen som brer seg.

Er vel ike noe poeng det heller, blizz gir jamt faen

Skrevet (endret)

Vil tro de gjør alt de kan for å få det ordnet, men det handler nok mer om Telia enn det handler om Blizzard.. I 99% av tilfellene der folk sliter med dårlig latency, så er det dårlig routing/o.l hos Telia som har skylden. De kunne jo alltids skiftet ISP, men det er nok ikke så lett det heller -_-

 

edit -> vel, mange feil ligger selvfølgelig hos brukeren også, men de er somregel dekket i FAQ/på techsupport forums.

Endret av nazrm
Skrevet

Det er telia som har problemer med routing her ja. Holder på å fikse det nå var det siste jeg hørte om det. Tror Telia har kanskje den beste routinga mot spillservere av alle isper i Europa. Det har jeg ihvertfall hørt ::)

Skrevet

Jeg sliter med akkurat det samme problemet. Jeg spiller på Xavius EU. Frem til kl. 18-19 går det fint å spille. Så begynner dritten... Latencyen bare øker og øker. Kan variere fra 4-5k til 15-20k ms. Slik har det vært nå i 2 uker. Og det er dem 2 ukene jeg har hatt mine chars på Xavius. Tok en transfer fra korgall for å spille med noen jeg kjenner der, noe jeg angrer bittert på idag. Har sendt mail og ringt og snakket m Blizzard. Som andre sier: Dem slenger bare den derre standard meldingen i trynet på deg, Delete WTF/WDB/Interface, contact ISP, post trace route in sticky, disable firewall, check your connections etc.etc.

 

Selvfølgelig har jeg jo vært igjennom den derre step by step smørja der og sjekket/slettet slik som Blizz sier. MEN som

jeg sa til Blizz på telefonen: (va litt irritert ja) Det er jo da for svarte svingende ikke noe problem med min PC, internettforbindelse, brannmur osv osv.... Jeg har spilt på Korgall i over 2 år UTEN noen problem, sa jeg til Blizz. Og nå

plutselig når jeg tar en transfer med mine chars til Xavius. Så skal altså ALLE feilene ligge hos meg med router, internettforbindelsen min, brannmur etc etc. Noe som har vært problemfritt siden dag en jeg begynte WoW på Korgall.

 

Jeg spurte han supportfyren jeg: Why can I play on Korgall with this pc-setup I have now, firewall-setup, router-setup and so on, without ANY kind of problems. But when I switch to Xavius I have big problems and you tell me to

Delete WTF/WDB/Interface, contact ISP, post trace route in sticky, disable firewall, check your connections etc.etc. And

I say: Thats NOT the "¤"%%" problem I told you 10 times now!!!

 

Neida, dem skjønner tydeligvis ikke at problemet kan være hos dem/Telia osv. Er så utrolig irriterende og bittert for du

føler deg så jævlig "hjelpeløs" mot dem (Blizzard) når du prøver å få hjelp.

 

I går fikk jeg overhodet ikke logget meg inn på Xavius. Var jeg så heldig å komme online gikk det 30 sekunder og jeg ble frakoblet igjen. Slik var det hele forbanna kvelden etter kl.18.00.

 

Har sendt dem en ny mail og kommer til å fortsette å sende dem klagemail jevnt og trutt. Ska ringe dem idag igjen også.

 

For dette er for dumt! Betaler jo tross alt penger for noe som ikke fungerer som det skal!

 

Dette va dagens utløp for min WoW-frustrasjon!

Skrevet

En fyr som posta det her i en tråd på tech forumet.

 

"My ISP just called - they have been able to locate the problem in Telia's network. From what they could tell it would affect alot of people not only from Norway (all networks could be affected no matter what provider) but also europe being routed the same way.

 

Of course the problem is not in their network but they have notified Telia of it since they have agreements. The support guy told me this sort of network problem usually would be solved fairly quick depending on the network provider in question (and let's be honest - Telia is a big and serious player no matter how much we have lagged lately :)). He couldn't tell if this was a problem Telia and Blizzard needed to work on or Telia could fix on their own but at least for the first time I got a feeling this will be handled (and posting tracerts with 50 ms ping ) ).

 

Some really fast good work from the support guy and the company Nextgentel (they would put up a notice about this on their webpages if I understood him correctly).

 

Now let's hope this ends this madness :)

 

Edit: Oh, and they checked this for the server Executus. "

Skrevet

mm

 

Hadde en langr prat med både 1. og 2. linje i NGT i går. Og traff faktisk på en wower i 2. linje.

Han sleit med akkurat samme problemene når han logget seg på. Informasjonen hans var at det lå hos telia ja.

 

Får vel klage til telia da

Skrevet

Fantastisk, får håpe det blir fikset innen en uke eller noe slikt.

Misser ut på alle heroic instances og raids takket være dette.

 

Enda godt at NGT sjekket det opp.

  • 9 måneder senere...
Skrevet

For et år siden lå jeg jevnt på 180ms latency ved spilling. Så kom problemen omtalt tidligere i denne tråden, der latency hadde hopp på opp i 7000-9000ms og det var rimelig uspillbart. Fikk dette fikset, og en stund senere fant jeg en oppskrift på et par ting som kunne endres i windows registeret og vips var latency nede i 60-80ms.

Denne endringen ble så inkludert i en patch et par måneder senere.

 

Flott var det, jeg kunne nå spille med i snitt 75ms istedet for 200ms.

Men nå er det tilbake til gamle takter. Har i snitt nå ca 170ms. Og det er aldri nevneverdig lavere, selv en tidlig morgen.

 

Spiller også på Kul'Tiras, isp er Tafjord Mimer. Bosted Ålesund. Kan ikke skjønne hvordan den endringen som ble gjort kunne være så midlertidig. Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...