Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset tilgang på 1 maskin, trådløs


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et par problemer her i hjemmet, fant jeg ut. Har satt opp trådløst netteverk da det gjorde alt mye enklere for oss alle innen for de fire veggene. Nå er to av maskinene koblet til routeren som er av merket Zyxel Prestige650HW. Min laptop er koblet til nettverket trådløst, noe som fungerer ypperlig, men når jeg skulle koble opp hustruas laptop får jeg bare begrenset eller ingen tilgang. Maskinen hennes kjører Windows Vista. Hadde besøk av et par kompiser i dag, hvorav den ene hadde med seg maskin, og han koblet seg opp på første forsøk uten problemer..

 

Noen som vet hva det kan være? Er ganske sikker på at det ikke er noe problemer i selve routeren, da jeg er overbevist om at det er noen av instillingene hennes som er ganske på vidda, men hva vet vel jeg?

 

På forhånd takk! ;)

 

EDIT: Kan vel forresten nevne at hun er på nett både på jobb og på skolen uten noe problemer, så det er bare her hjemme det skjærer seg litt.

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun bruker vel ingen profil? Eller, hun bare velger trådløst nettverk, og krypteringen er vel av WEP, en 8-sifret nøkkel. Av sikkerhetsprogrammer ligger det vel inne.. Ja, jeg vet ikke helt på stående fot, men ikke noe svære greier, bare noe standard Windows-greier..

Lenke til kommentar

Ved slike problemer kan det være lurt å resette ruteren, kjør uten kryptering og se om ikke Vista kan koble seg til.

 

Hvis det fortsatt er probl. kan det være kompatibilitetsproblemer mellom ruter og Vista og det kan være en ide å sjekke om det finnes noen oppdatert firmware til Zyxel.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...