Gå til innhold

Hvilken temp skal jeg se på CPUen i everest?


Anbefalte innlegg

TOpic sier vel alt... driver å utforsker overklokkingens verden litt å lurer da på hvilken temp jeg skal se på i everest. tenker da på CPUen i hovedsak har fabrikkklokk på 8800 GTS en min@(GTX) og kjørere nå 2700 mhz på e6600 min :/ hvor mye mer tror dere jeg kan ta ut for å få bedre ytelse? Har ikke veldig lyst til å voltmodde (synes det høres skummelt ut xD )

 

PS har et m-atx kabinett så har vel litt mer varme i mitt en til vanlig... har jeg noe å tjene på å kjøpe en thermaltake blue orb?

post-86377-1195508061_thumb.jpg

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TOpic sier vel alt... driver å utforsker overklokkingens verden litt å lurer da på hvilken temp jeg skal se på i everest. tenker da på CPUen i hovedsak har fabrikkklokk på 8800 GTS en min@(GTX) og kjørere nå 2700 mhz på e6600 min :/ hvor mye mer tror dere jeg kan ta ut for å få bedre ytelse? Har ikke veldig lyst til å voltmodde (synes det høres skummelt ut xD )

 

PS har et m-atx kabinett så har vel litt mer varme i mitt en til vanlig... har jeg noe å tjene på å kjøpe en thermaltake blue orb?

 

Det er ikke noe fasitsvar på dette, men jeg har en innegygget spærre på CPU til max 70 grader (Diodetemp), på GPU opp mot max 85 grader (igjen på Diode, ikke kasse). Bruk Everest både på Temp og Spenning. (CPUz viser stort sett riktig på alt annet enn Vcore er min erfaring)

 

/L

Lenke til kommentar

Så siden jeg ikke har stillt noe på volten så er 1,35 riktig?

 

Har klokket litt mer på CPUen nå er på 3 Ghz men tror tempen min kommer til å bli for høy nå :/ kjørte en stability test i everest i 10 min nå og tempen kom opp i nesten 60 C ( i kjernene) er dette et tegn på at jeg bør stoppe eller sette FSBen ned?

 

Skjønner heller ikke helt hvordan jeg får et 1:1 forhold :S noen som kan hjelpe meg? har phoenix BIOS.

 

Lurer foresten på om det er viktig at jeg lager et 1:1 forhold.. Har bare klokket CPU til nå (kun endret FSB) :S

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Har nå 70 grader på CPUen . Er dette for mye eller er det greit? :S er veldig usikker.. tenkte jeg skulle kjøre Orthos over natta.... men vil vite om det er noe som kan skje har ligget på 70 grader i ca 4 min nå

 

PS: har faktisk finni ut at jeg har et 1:1 forhold :p (ikke spør meg hvordan jeg fikk det :S )

 

 

BOOM HEADSHOT! LEIF IS DOWN!

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Har nå 70 grader på CPUen . Er dette for mye eller er det greit? :S er veldig usikker.. tenkte jeg skulle kjøre Orthos over natta.... men vil vite om det er noe som kan skje har ligget på 70 grader i ca 4 min nå

 

PS: har faktisk finni ut at jeg har et 1:1 forhold :p (ikke spør meg hvordan jeg fikk det :S )

 

 

BOOM HEADSHOT! LEIF IS DOWN!

 

70 grader er i grenseland for stabilt system. Hold øye med CPU (Diode temperatur på hver kjerne).

Orthos plager vettet av begge kjernene og avslører fort ustabilitet, så jeg tror ikke jeg ville kjørt natta over på denne torturtesten med så høy temp... (prøv å senk Vcore litt, så avtar CPU Temp litt men det igjen kan føre til ustabilitet) Det er egentlig bare å teste og ha et våkent øye på temperaturer...

 

/L

Lenke til kommentar

Tok ikke sjansen på å kjøre orthos over natta :p

 

Skal gå for å klokke den ned til 2,9 eller 2,8 etterpå.... men kan vel ikke stille ned volten? har jo ikke stillt den opp :S

 

Lurer på om jeg kanskje skal investere i en bedre CPU kjøler.... har lyst på blue orb, men er ikke helt sikker om jeg får plass :( etter det jeg ser for meg kommer den til å gå opp i PSUen :(

 

Lite kabinett :(

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...