Gå til innhold

Hjelp! Vi er 4 designstudenter som skal lage morgendagens konserttilbehør


CatoHaug

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Vi er som sagt 4 industridesignerstudenter som har fått i oppgave å designe et produkt for konserter. Oppgaven går ut på å lage et produkt som kan avlaste rygg/bein for de av oss som liker oss best bakerst på konserter. Oppgaven gjelder utendørs konsert, og det skal være mulig å få plass til produktet i en sekk. Om det er en stol, hengekøye (eller banan :hmm: ) vi kommer frem til er uvesentlig.

 

 

Det vi håper dere har meninger om og kan hjelpe med er:

- På hvilke konserter er det vanligvis mulig å bruke dette produktet?

 

- På hvilke konserter ville du hatt med dette produkter?

 

- For at dette produktet skal passe best mulig er det viktig å få vite litt om hvilke personer som kunne tenke seg produktet.

3-4 stikkord om en typisk bruker og hva de ellers kjøper hadde hjulpet veldig.

(et eksempel på stikkord kan være: musikkinteressert, sporty, berganssekk og sykkel)

 

 

Vi har hatt spørreundersøkelser og liknende, men vil i tillegg ha "folkets" mening ;)

Håper noen svarer, vi vil etterhvert poste bilder av design/ferdig prototype over jul. Alle meninger er velkomne!

 

 

Mvh

 

//Spanturo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et sånn produkt er jo genialt på festivaler som er utendørs. På en konsert i Oslo Spektrum etc hadde den nok ikke vært så veldig fin, men på Hove f.eks er det en liten bakke helt bakerst ved den største scenen man kan sitte hvis man ikke ønsker å gå helt frem. På Amfiscenen var det også mange sitteplasser i amfiet, i tillegg til en del ståplasser helt forna.

 

Ihvertfall - jeg ville hatt med dette produktet på en utendørs festival.

Jeg er vel en vanlig type, nokså musikknterresert, småsporty. Liker ikke å drasse på ryggsekk rundt på festivaler, men ja.

 

 

Og så et lite forslag fra meg - en slags opp-ned V med en flipp du kan sitte på. Blir vel noe ala dette:

/\__

 

Lag den sammenbrettbar, og hvis dere vil være virkelig geniale, så lager dere et lite rom på den.

/\__

 

Det blir da et rom under den du lener ryggen på, hvor du kan ha en regnponcho etc.

Det hadde vært dritgenialt. Hadde lett kjøpt en sånn til å ha med på Hove '08.

Lenke til kommentar

God forslag, Henrik C! Likte det veldig godt, og det der kan brukes mange andre steder også. Et mer komfortabelt sitteunderlag. For min del ville det vært avgjørende at det tar veldig lite plass. Høyde og bredde kan det være litt størrelse på, men ikke i dybden. Det ultimate ville være å få til en slags nakkestøtte også. Må være kjempegreit på skiturer hvor en kan lene seg bakover og slikke sol, uten å holde oppe hode selv. Nå var jo deres område en konsert, da, men noe av det samme må jo gjelde der og ;)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...