Gå til innhold

Tips om nytt kamera


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et digitalkamera for å erstatte mitt gamle 35mm kompaktkamera. Jeg skal bare ha det til hobby- og fritidsbruk, altså.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg faktisk trenger, men jeg vil tippe at jeg klarer meg med 3 Magapixler. Det hadde vært praktisk med optisk Zoom også. (3x?) (Digital zoom er vel heller verdiløst, spesielt med tanke på at det finnes masse gratis bilderedigerings-software?) Jeg vil selvsagt gjerne ha mest mulig lagringspass, og/eller et minnekortsystem der det ikke koster skjorta å kjøpe nye kort med mer plass.

 

Selvsagt bør kameraet være mest mulig brukervennlig, men kunne gjøre mest mulig manuelt hvis man skulle ønske det, samt ha best mulig mekanikk og optikk, og ha god batterilevetid og oppladbart batteri og medfølgende lader. (Innebygged lader og medfølgende strømforsyning)

 

Jeg kunne også godt tenke meg at ikke kameraet koster mye over 3000 kroner. Brukt er også en mulighet, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter.

 

Så: Er det noen som har noen tips til gode kameraer som passer inn i denne beskrivelsen, eller evt. noen som synes jeg burde endre noen av kriteriene?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...