Gå til innhold

Trenger tips til et raskt, lite kamera til 2000 kr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg stolt mer på en anerkjent fotoprodusent. Stor skjerm og enkel meny er ikke spesielt viktig. De fleste kamera har god skjerm for tiden, og menyen blir man ganske godt kjent med etter første gjennomgang uansett (se, PMnormal, der kom den første ;) ).

 

Og i tillegg... på den eneste testen jeg kunne finne (Din Side):

 

"Dårlig bildekvalitet, treg oppstart, tregt å bruke"

"Bildekvalitet: 3 av 10 "

"Men, det holder ikke når bildekvaliteten er laber. Støyfjerningen fjerner alt for mange detaljer i bildet, og forstørrelser utover 10x13cm er ikke å anbefale."

"Og, la oss kalle en spade for en spade: bildene fra BenQ DC T700 er ikke spesielt gode"

 

Og det holder ikke at skjermen er på tre tommer, når forskjellen mellom skjermen og den faktiske bildefilen "var i enkelte tilfeller enorm."

 

Jeg fant et par tester som faktisk hadde noe pent å si om kameraet, men dette er sider som tjener penger når noen klikker på linken til anbefalte butikker som fører kameraet. Med andre ord... de tjener penger på at folk får lyst til å kjøpe kameraet.

 

Nå stoler jeg ikke på enkelttester, men når det slaktes så grundig, så må det jo ha grobunn i virkeligheten?.

Lenke til kommentar
Oj oj oj. Gleder meg til å se fortsettelsen på denne tråden. Her kommer protestene til å hagle inn fra de som har peiling på kompakter, tipper jeg.

 

Får jeg spørre om noe, BigJaffa? Har du tilfeldigvis et slik kamera selv?

Ja. Kva da?

Fordi det er så altfor vanlig at man tror at ens eget utstyr faktisk er godt, mens det i virkeligheten suger stort. Jeg anbefaler aldri pc på noe forum, fordi jeg har liten peiling på prosessorer og skjermkort, og hva som er godt eller ikke. dessverre er det mange på diverse fora som ikke har den sperren mot å uttale seg om ting man åpenbart ikke har peiling på. Super8's sitater fra en test viser jo at dette ikke er et kamera man bør satse på. Det er klart det finnes mange som er fornøyd med det, men da mot bedre viten. Hadde man vært erfaren i å vurdere kameraer mht til kvalitetskrav som komprimering, detaljering og skarphet så vil man foreta andre konklusjoner. For mange ser noe som er dårlig greit ut, siden det er noenlunde skarpt og veleksponert.

Lenke til kommentar
Oj oj oj. Gleder meg til å se fortsettelsen på denne tråden. Her kommer protestene til å hagle inn fra de som har peiling på kompakter, tipper jeg.

 

Får jeg spørre om noe, BigJaffa? Har du tilfeldigvis et slik kamera selv?

Ja. Kva da?

Fordi det er så altfor vanlig at man tror at ens eget utstyr faktisk er godt, mens det i virkeligheten suger stort. Jeg anbefaler aldri pc på noe forum, fordi jeg har liten peiling på prosessorer og skjermkort, og hva som er godt eller ikke. dessverre er det mange på diverse fora som ikke har den sperren mot å uttale seg om ting man åpenbart ikke har peiling på. Super8's sitater fra en test viser jo at dette ikke er et kamera man bør satse på. Det er klart det finnes mange som er fornøyd med det, men da mot bedre viten. Hadde man vært erfaren i å vurdere kameraer mht til kvalitetskrav som komprimering, detaljering og skarphet så vil man foreta andre konklusjoner. For mange ser noe som er dårlig greit ut, siden det er noenlunde skarpt og veleksponert.

Til mitt bruk var det bra. Men eg bruker ikkje kamera så mykje, bruker mobielen vist det er noko. Men vist det suger så suger det, men det funker for meg.

Lenke til kommentar
Hei! Skal kjøpe et kamera til min mor i julegave for å erstatte hennes eldgamle Ixus 330 2mp. Kriteriene min er at det må være raskt, lite og helst under 2000 kroner. Er faktisk ikke så nøye med bildekvaliteten da alt vil slå hennes gamle uansett.

 

Takker for svar

 

 

Hei hei,

 

Var innom Expertbutikken på Økern i dag og der så jeg et fiffig lite kamera som sikkert passer din mor!

 

Casio Exilim EXZ77!

 

Vekt 118g (ixus 75=130g)

Mål:95 x 59 x 16,8 mm (ixus75 = 91,6 x 56,8 x 19,6 mm ) UTROLIG SLANKT!!

Batteri (Cipa standard): 230 bilder (ixus75=210)

LUKKERHASTIGHET: 1/2000 (ixus=1/1500)

 

Prøvde å knipse noen bilder , og det var veldig enkelt å bruke noen din kjempetekniske mor sikkert kommer til å bli glad for! BestShot-funksjonen deres fvar også bra for gamle kjerringer! trykk på en knapp og velg fra 35 forhåndsprogramerte lyssettinger, så slipper du å tenke!

 

Bildekvaliteten var absolutt nrukbar og jeg er sikker på din mor er godt fornøyd med den!

 

Prisen lå på 1799,- for selve kameraet!!

 

Virket som et svært godt kjøp på meg!

Lenke til kommentar
Hei! Skal kjøpe et kamera til min mor i julegave for å erstatte hennes eldgamle Ixus 330 2mp. Kriteriene min er at det må være raskt, lite og helst under 2000 kroner. Er faktisk ikke så nøye med bildekvaliteten da alt vil slå hennes gamle uansett.

 

Takker for svar

Prisen lå på 1799,- for selve kameraet!!

 

Virket som et svært godt kjøp på meg!

 

*host*

 

Sjekker du prisguiden ser du at Elkjip faktisk er dyrere enn alle butikkene i prisguiden på dette kameraet. Til den prisen er det dermed ikke et spesielt godt kjøp.

 

Vi forventer forresten dette kameraet (og 10-15 andre) inn til test snart, så om du kan vente ca to uker vil du få god peiling på hva som duger i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Oj oj oj. Gleder meg til å se fortsettelsen på denne tråden. Her kommer protestene til å hagle inn fra de som har peiling på kompakter, tipper jeg.

 

Får jeg spørre om noe, BigJaffa? Har du tilfeldigvis et slik kamera selv?

Ja. Kva da?

Fordi det er så altfor vanlig at man tror at ens eget utstyr faktisk er godt, mens det i virkeligheten suger stort. Jeg anbefaler aldri pc på noe forum, fordi jeg har liten peiling på prosessorer og skjermkort, og hva som er godt eller ikke. dessverre er det mange på diverse fora som ikke har den sperren mot å uttale seg om ting man åpenbart ikke har peiling på. Super8's sitater fra en test viser jo at dette ikke er et kamera man bør satse på. Det er klart det finnes mange som er fornøyd med det, men da mot bedre viten. Hadde man vært erfaren i å vurdere kameraer mht til kvalitetskrav som komprimering, detaljering og skarphet så vil man foreta andre konklusjoner. For mange ser noe som er dårlig greit ut, siden det er noenlunde skarpt og veleksponert.

Til mitt bruk var det bra. Men eg bruker ikkje kamera så mykje, bruker mobielen vist det er noko. Men vist det suger så suger det, men det funker for meg.

 

Test av kameraet her.

Lenke til kommentar

en fordel med å kjøpe på elkjøp/lefdal er jo at det er 30 dagers returrett da. om det er en julepresang og man vil være ute i god tid for å unngå at varen blir utsolgt er dette kanskje ikke så dumt? da tenker jeg på elkjøp/lefdal på nett altså. jeg tror også ixus 75 er et veldig godt kjøp etter å ha lest tester :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...