Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny pc - fryser


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt ny pc (https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=57339), fungerer stort sett veldig bra. Men noen ganger, gjerne etter et par timers bruk, fryser maskinen helt plutselig. Maskinen reagerer ikke på noe som helst og må resette maskinen manuelt. En av de to RAM-brikkene er forøverig ødelagi så bruker bare den ene for øyeblikket. Maskinen har bare fryst når jeg har vært i et spill. Noen som vet hva som kan være problemet?

Endret av Ovindahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du driverene som fulgte med på cdene eller har du lastet ned nyeste versjon fra de forskjellige produsentene? Pass også på å skru opp spenningen til minnebrikkene (vdimm). Standard er 1.8v mens de brikkene du har skal ha 1.9v iflg produsenten (ikke store forskjellen men det kan være nok).

Lenke til kommentar
Hent Everest Home Edition, der får du opp temp på alle delene i maskina.

Så kan du evt stressteste den med prime95 og se hva slags temp du får når maskina jobber for.

Det høres unektelig ut som overoppheting som nevnt over.

 

Takk for alle svar.

Eneste temperaturene jeg klarte å finne med Everest var harddisken (27 grader) og GPU'en (49 grader). I BIOS fant jeg ut at CPU temperaturen er 32 grader og systemtemp er 35 grader.Hvordan kan jeg finne resten, og hva bør egentlig de forskjellige delene ligge på? Hva kan jeg gjøre for å få ned temperaturen, bytte vifter?

Endret av Ovindahl
Lenke til kommentar
biosen støttter ikke prosseroren:)

Ok, utrolig flott hvis dette fører til løsning på problemet, men kan jeg bytte bios eller har jeg driti meg ut med valg av hardware?

 

Hadde også vært fantastisk med en detaljert guide om hvordan jeg gjør dette.. :p

Endret av Ovindahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...