Gå til innhold

Overklokking hos Olanru


Anbefalte innlegg

Jeg og Pacman har idag stått neri kjellern min og overklokket.

Vi hadde sett for oss å få testet røret mitt på Pacman's Gigabyte d4s kort, få noen poeng for et overklokket 2400 kort og egentlig bare ha det fett.

 

Her er noen bilder dere kan kose dere med:)

snv32790qr4.th.jpg

 

Pacman i full sving med å klargjøre GA p35 ds4 kortet sitt:)

 

Pacman klarte 100% Klokk på sitt GAp35DS4 kort med en 1,6Ghz Conroe:)

Bootet ved 3200mhz

 

snv32788ie3.th.jpg

 

Jeg derimot måtte fundere og gruble over hvorfor jeg aldri klarte 450mhz stabilt med min 1,8ghz Conroe og mine Crucial Ballistix brikker.

Selv timingene som orginalt er på 5-5-5-15, som jeg fikk ned i 4-4-5-8 forårsaket kræsj i pcmark05:( selv om det da var SuperPi 1m og 2m stabilt.

 

snv32793kw9.th.jpg

Etter litt slit fikk pacman(og jeg som bare stod der å glodde fikk på mine nye thermalright minnekjølere:)

 

Vi fikk dessverre aldri kjørt noen tester fordi maskinvaren var lite sammarbeidsvillig.

 

 

snv32795og1.th.jpg

Pacman i full sving med å isolere sitt ATI 2400 kort(Pro?)

Men det gikk og forsåvidt til helvette da vi fant ut at det rant kondens ned i pci-e sporet og tidligere fant ut at røret mitt ikke hadde kontakt med kjerna på skjermkortet^^, noe som resulterte i en ganske varm kjerne:)

 

Det var alt for nå:)

Neste gang håper vi at det går bedre:)

Pacman fikk hvertfall en 100% klokk og jeg fikk festet Thermalrright minnekjølerne samt sjekket maks klokk på cpuen min:)

Endret av Olanru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fett å se at flere andre også arrangerer slike benchehelger! Var det ett p5k du hadde Olanru? Har du prøvd å disable dram static timer (tror den heter det, den ligger nederst i lista over timings) ? Hvis ikke den er disablet så kommer man som oftet ikke over 450Mhz fsb, det er ialelfall det jeg har erfart. Er neppe kortet det er noe galt med i alle fall, p5k skal jo klare 600fsb hvis man har alle andre ting på plass.

 

Når det gjelder vann i pci-sporet så er det greit å stappe noe papir under gpu-røret, slik at det fanger opp fuktigheten som røret gir fra seg. Kan også være greit å surre papir rundt hele isolasjonen da denne ofte svetter litt.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fett å se at flere andre også arrangerer slike benchehelger! Var det ett p5k du hadde Olanru? Har du prøvd å disable dram static timer (tror den heter det, den ligger nederst i lista over timings) ? Hvis ikke den er disablet så kommer man som oftet ikke over 450Mhz fsb, det er ialelfall det jeg har erfart. Er neppe kortet det er noe galt med i alle fall, p5k skal jo klare 600fsb hvis man har alle andre ting på plass.

 

det er et p5k han har ja...

 

jeg mobbet forøvrig olanru hele tiden fordi hans ballistix klokket dårligere enn mine supertalent... :p

Lenke til kommentar
Jeg derimot måtte fundere og gruble over hvorfor jeg aldri klarte 450mhz stabilt med min 1,8ghz Conroe og mine Crucial Ballistix brikker.

Selv timingene som orginalt er på 5-5-5-15, som jeg fikk ned i 4-4-5-8 forårsaket kræsj i pcmark05:( selv om det da var SuperPi 1m og 2m stabilt.

Ser ut som om dere har hatt det gøy ivertfall. Er kult å se at flere slår seg sammen og har benchehelger...

 

Angående PCMark05 så må CPUen være rimelig stabil ivertfall for at du skal klare å kjøre det. Her snakker vi minst wprime1024m stabilt. Superpi egner seg særs dårlig til testing for stabilitet.

Hvis PCMark05 stabilt så pleier det meste å være stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...