Gå til innhold

Spill- / Film-PC < 10 000 kroner


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har funnet meg et oppsett til en spill- og film-PC til under 10 000 kroner, og kunne tenkt meg noen kommentarer på om komponenter og slikt passer sammen.

 

Maskinen kan observeres her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31136

 

Er usikker på følgende:

 

Minnet

Er det bra nok? Holder det til eventuell klokking av CPUen? Er det best med 2 x 2 GB eller 4 x 1 GB

 

Skjermkort

Har hørt og lest at nye 8800GT er et ganske ok kort, men er usikker på om jeg skal vente til nye GTS-versjonene kommer?

Har hørt de er rett rundt hjørnet. Stemmer det?

 

Hovedkort

Jeg er egentlig ikke noe SLI-person, men har valgt dette kortet fordi jeg har hørt/lest at det er meget overklokkingsvennlig.

Er det andre kurante kort (uten SLI?) som er like gode til klokking?

 

Har også Antec P-180 og Seasonic S12 - 500W. Vil disse passe sammen med hovedkortet med tanke på ATX-plasseringen (eller hva nå den store pluggen som skal på hovedkortet heter)

 

Ellers, så hadde det vært fint med kommentarer generelt på oppsettet. Det står i linken ovenfor hvilke komponenter jeg har fra før.

 

Det var vel alt tenker jeg. Takk på forhånd :)

 

- Aluqha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar en liten uskyldig bump jeg nå.

 

Skal jeg nå gå ut ifra at maskinen ser bra ut, og at alt passer sammen? (basert på "den som tier, samtykker"-ordtaket)

 

Jeg lurer fortsatt på følgende:

 

Er det best med 2 x 2GB eller 4 x 1GB?

 

Holder minnet jeg har sett ut til klokking av Q6600? Slik jeg har forstått er CPUen 1066 FSB, som blir 266 "reell FSB" med en multiplikator på 9. Det vil da si at hvis jeg klokker FSBen til 350, så er det 700 DDR2, så da skal minnet fortsatt henge med siden det er 800MHz (PC6400)? Jeg skal i teorien kunne klokke til 9 x 400 (800DDR2) uten at minnet skaper problemer?

 

Ellers, har jeg hørt at 680i chippsettet har hatt dårlig klokke-egenskaper på quad-CPUer. Er dette noe som var tilfelle tidligere, eller er det fortsatt en reell "trussel"? I så tilfelle, er hovedkortet jeg har sett ut OK basert på dette, eller bør jeg bytte ut med noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...