Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vibrasjoner Ford S-MAX


ovehenning

Anbefalte innlegg

Kan du legge ut navn og adresse til personen du kontaktet? Greit å sende til noen som en vet på forhånd kan hjelpe..

Jeg har ikke Ford, men en VW Touran. Mye bedre bil :thumbup:

Det var bare å ta en tur på nettsidene. Jeg fant min her http://www.moller.no/wip4/mg/persons.epl?cat=4372

Dere som har Ford må nok jobbe litt mer, men her er nå en start: http://www.ford.no/ns7/gen_contact/-/-/-/-/-/-

Mulig Ford ikke har kontaktinformasjonen liggende ute pga alle misfornøyde kundene?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Daglig leder i Ford Motor Norge i 2006 finner du i Brønnøsundregisteret her. Han responderte raskt og riktig, og fraktet en lånebil på trailer til meg, som jeg kunne låne så lenge jeg ville. Han fikk også opp farten på produksjonen av den nye bilen. Småsjefene i Ford Motor Norge er umulige å ha med å gjøre. Det eneste tilbudet jeg fikk der, var å kanselere bestillingen - hvilken service - å måtte argumentere for å få lov å kjøpe !

Men det er nok ikke bare Ford som oppfører seg på denne måten. Min erfaring med VW er ikke noe bedre.

 

Jeg har dessverre ikke mailadresse hans men Ford Motor Norge har adresse

Postboks 514

1410 Kolbotn

Ringer du sentralbordet så har nok de mailadressen hans.

 

Edit: fjernet personopplysning (navn) og lagt inn lenke

Endret av carl erik
Lenke til kommentar
Kan du legge ut navn og adresse til personen du kontaktet? Greit å sende til noen som en vet på forhånd kan hjelpe..

Jeg har ikke Ford, men en VW Touran. Mye bedre bil :thumbup:

Det var bare å ta en tur på nettsidene. Jeg fant min her http://www.moller.no/wip4/mg/persons.epl?cat=4372

Dere som har Ford må nok jobbe litt mer, men her er nå en start: http://www.ford.no/ns7/gen_contact/-/-/-/-/-/-

Mulig Ford ikke har kontaktinformasjonen liggende ute pga alle misfornøyde kundene?!

 

Til Touran08:

Jeg har hatt Touran i 3 år. Vi har nok ganske forskjellig syn på de to bilene. Etter 40.000 km i både Touran og S-max er jeg ikke tvil om at jeg liker S-maxen MYE bedre enn Touran. Både kjøreegenskaper, komfort og størrelse. Og ikke minst STØYnivået som er høyt i Touran.

Endret av carl erik
Lenke til kommentar
Til Touran08:

Jeg har hatt Touran i 3 år. Vi har nok ganske forskjellig syn på de to bilene. Etter 40.000 km i både Touran og S-max er jeg ikke tvil om at jeg liker S-maxen MYE bedre enn Touran. Både kjøreegenskaper, komfort og størrelse. Og ikke minst STØYnivået som er høyt i Touran.

Mulig det har bedret seg facelift av Touran. Jeg hadde en 2007-modell VW Passat som lånebil i fjor. Den hadde mye mer motorstøy enn min nye Touran. 2-literen bråker også mye, men jeg har en 1.9-liter som passer fint til bilen.

 

S-Max er nok en god bil. Hadde egentlig ikke så mye negativt å si om den, bortsett fra vibrasjonene og forhandlerene. Med en 2.0TDCi så slipper du også det problemet.

 

...og så ser den ut som ei geit med skiboks på taket - usaklig, men sant. :dribble:

Lenke til kommentar

"Dersom reparasjonsforsøket som nå skal utføres av XXX(forhandler) ikke blir vellykket, er vi som selger innstilt på å ta saken videre i samarbeid med vår importør."

 

Dette var det skriftlige svaret eg fekk. Bilen skal inn neste torsdag for akselbytte, men hvordan tolker dere denne linjen?

 

Det må sies at denne forhandleren kun har solgt bilen og alt garantiarbeid har blitt tatt en annen plass.., men eg er optimist nå..

Lenke til kommentar
Jeg har fulgt med på denne diskusjonen en stund. Jeg har selv en S-max som har kjørt 40.000 km uten vibrasjoner. Mitt problem er vann (sannsynligvis kondens fra Aircond) som kommer inn på gulvet høyre side forran. Min forhandler er en mindre Ford-forhandler og yter god service. Han har bedt om å få bilen inn en uke, for å få rettet saken. Med lånebil, selvfølgelig.

 

Jeg sliter også med dette. Forhandleren her har løst dette på en annen bil, men feilen er ikke den samme på min. Bilen har vært inne 2 ganger, jeg fikk også låne bil. Kan du fortelle hvem som er forhandler, kansje vi kan få flyttet litt kunskap :-)

Lenke til kommentar
Jeg sliter også med dette. Forhandleren her har løst dette på en annen bil, men feilen er ikke den samme på min. Bilen har vært inne 2 ganger, jeg fikk også låne bil. Kan du fortelle hvem som er forhandler, kansje vi kan få flyttet litt kunskap :-)

 

Angående forhandlererfaring. Se melding i innboks på kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en S-max som har kjørt 40.000 km uten vibrasjoner. Mitt problem er vann (sannsynligvis kondens fra Aircond) som kommer inn på gulvet høyre side forran.

 

For de som er interessert i saken med vann på høyre side. Verkstedet ringte nå. Årsaken er tett drenering på AirConditionen. To ganger har de kun forsøkt å tette bedre for å hindre vannet å trenge inn. Nå har de åpnet dreneringa for å slippe vannet ut på riktig sted. Akkurat slik jeg tipset de om, etter å ha lest på et engelsk forum. Har håp om at dette er slutten på historien om vanninntrenging. Kan forresten rose verstedet selv om de ikke fant feilen første gang (Bay auto Kristiansand). De er blide og hyggelige, og behandler meg godt.

Lenke til kommentar

Bilen ble levert onsdag ettermiddag. Torsdag ringte de og sa vi kunne hente en leiebil, siden den ikke ble ferdig torsdag. Så langt alt greit..

Har ikke hørt et ord siden...

Ingen oppdatering på fremdrift (eller mangel på sådan).

De vil vel ikke levere den ut igjen nå, siden eg har krevd heving/ombytte om den ikke blir fikset nå...

Det er heller ikke så kult med en Focus stv når en har 3 barnestoler og tvillingvogn.. Det er liksom en grunn til at en kjøper stor bil, men det er kona som er hjemme (eg er på sjøen) så da utnytter de situasjonen..

Lenke til kommentar

Jeg hadde også min bil inne hos forhandleren for å skjekke strøm problemene (de kalte meg inn) og fikk da utlevert en Fiesta. var min far som leverte bilen, så han sa ikke noe, men jeg undret meg over at tankegangen ikke går lenger, når jeg tross alt har kjøpt en 7 seter.

 

Men men, en får ta det en får, fikk jo tross alt en lånebil.

 

Carmencita

Lenke til kommentar

Hei Spartan

 

jeg regner med at du fikk med deg alle som du pleier i den bilen da, men jeg har jo ikke kjøpt en 7 seter fordi jeg kun har bruk for 5 seter, da kunne jeg jo ha kjøpt en 5 seter og kanskje spart en haug med penger attpåtil :dribble:

 

Skulle ikke være nødvenigt å avtale noe sånt på garantiarbeid, det burde være en selvfølge at forhandleren spør om det er greit med en hvilken som helst bil i byttelån. Det er det som etter min mening er forskjellen på bare service og god service. Har tross alt lagt igjen nesten 2 årslønner hos dem (ja, jeg vet staten tar mye)

 

Mvh,

Carmencita

Lenke til kommentar

Sist eg hadde bilen inne, fekk eg også en Focus, og eg uttrykte min misnøye ettersom eg ikke fekk plass til 3 barnestoler, og dilling med tvillingvogna..

Eg sa når eg leverte inn at neste gang måtte de finne frem en S-MAx demo eller Galaxy demo til oss. (siden Focus visstnok var den største utleiebil de hadde)

Nå vet eg ikke hvilken begrunnelse de har for ikke å etterkomme denne avtalen, men eg har ikke tenkt å legge noe krefter i dette.

Får se i dag om de kommer med noen tilbakemelding om vibrasjonene så får eg bruke kreftene der tenker eg.

Lenke til kommentar

Nå er bilen hjemme igjen, og alt er visstnok i orden. Ford har oppdatert softwaren og gjort noe med dysene i motoren. Håper ikke det er oppdatert med 100hk softwaren som en annen ble utsatt for. (var det her på forumet eg leste det mon tro?)

Det blir uansett ikke noe særlig testing nå, da kona er ganske "grønn" på bil, så det blir testing om 2 uker når eg kommer hjem fra sjøen..

Det ble foretatt service på bilen nå og kona fekk ingen regning på denne (1år service). Så dersom alt er greit med bilen så er vel en gratis service en ok kompensasjon på alt styret, selv om eg nå var litt mentalt innstilt på ny bil med 2,0L med automat istedenfor 1,8L med manuell :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Kan oppdatere med at dette problemet ble løst med en software oppdatering. Har nå vore eier av en problemfri bil i noen måneder:)

Fint at det gikk i orden.

 

Men rart at det tok så lang tid. Den feilen merka jeg på bilen jeg prøvde i juni 2006.

Kanskje ingeniørene hos Ford var opptatt med å få unna de aller verste barnesykdommene på Mondeo før de kunne se på S-Max?

:dribble:

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...