Gå til innhold

Gmail-meldinger slettet


Anbefalte innlegg

Tror nok folk har lite å bekymre seg over. Tipper det er 99% brukerfeil i disse tilfellene,

og kanskje 1% som faktisk er hacket. Folk er dessverre meget dumme med data til tider,

så jeg velger å ikke bry meg om dette. Paranoia finner vi nok at på nettet fra før av.

 

Får å si det sånn... ingen er trygg i det hele tatt på datamaskin... kommer aldri til å være det heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var problemer med enkelte Gmail-kontoer i slutten av i fjor også. Enkelte brukere mistet all sin mail samt kontaktliste.

 

Det er derfor lurt å ha en backup-løsning. Samtidig er nok sannsynligheten for å bli rammet liten, og backup-løsningen bør derfor ikke være for komplisert. Jeg har opprettet en yahoo-konto som jeg har satt opp gmail til å vidresende en kopi av all mail til. Fordelen med yahoo-kontoen er at den har uendelig lagringsplass, så jeg trenger aldri logge meg inn for å slette. Ulempen er at gratis-versjonen av yahoo-mail bare tillater mail på 10MB, mens gmail godtar 20MB. Dermed får jeg ikke tatt backup av mail mellom 10 og 20MB. Men mesterparten av mailen har jeg kopi av med denne metoden.

Lenke til kommentar
Det var problemer med enkelte Gmail-kontoer i slutten av i fjor også. Enkelte brukere mistet all sin mail samt kontaktliste.

 

Det er derfor lurt å ha en backup-løsning. Samtidig er nok sannsynligheten for å bli rammet liten, og backup-løsningen bør derfor ikke være for komplisert. Jeg har opprettet en yahoo-konto som jeg har satt opp gmail til å vidresende en kopi av all mail til. Fordelen med yahoo-kontoen er at den har uendelig lagringsplass, så jeg trenger aldri logge meg inn for å slette. Ulempen er at gratis-versjonen av yahoo-mail bare tillater mail på 10MB, mens gmail godtar 20MB. Dermed får jeg ikke tatt backup av mail mellom 10 og 20MB. Men mesterparten av mailen har jeg kopi av med denne metoden.

 

Det skjedde meg ifjor, men gadd ikke ta noen affære.

Herregud tjenesten er gratis, og har man kritisk informasjon så dobbeltlagre davel.

Lenke til kommentar

Er e-mail viktig for deg, bruk en betalingstjeneste til formålet. Som andre her påpeker, er gmail gratis og tross alt fremdeles i beta (om enn verdens lengste).

 

Orker du ikke å laste ned til en lokal klient, finnes det nok av tilbydere. For eksempel norske Runbox.com som gir deg stabilitet, _reklamefri_ lagringsplass og en hel del med andre tjenester (inkl. cPanel webhosting), for knappe 50 dollar i året.

 

Jeg bruker det beste av begge verdener. Bruker Runbox til host både av web og mail, og videresender alt til gmail. En annen viktig faktor er support og eget forum (dog har gmail det siste også). Men det å vite at jeg kan kontakte menneskene bak denne tjenesten, er verdtsatt.

 

Bruker Gmail mye til å skrive nye e-poster, pga en uslåelig god composer (bl. a. autosave).

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...