Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Hyundai Concept Genesis Coupe 2010 [oppdatert 08.09.2008]


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Flere nyheter fra LA Auto Show, nå fra Hyundai.

 

Concept Genesis Coupe

 

 

 

 

 

 

Motor valg: 4 cyllinder med turbo (ca. 150-180 hester) og 3.2L V6, 300 hesters 3.8L V6 med turbo og monsteret, 375 hesters V8(ikke bekreftet).

 

Driv systemet er av FR layout, og bilen blir bare levert med bakhjuls trekk.

6 speed auto kasse.

Basert på Genesis platformen som vil være ved siden av Tiburon.

Hyundais mål for dette har vært BMW E46 M3.

 

 

Produksjons modellen skal vises frem New York Auto Show til neste vår (09?).

 

**17.12.2007:

Hyundai har bekreftet at det skal komme en 4 cylindret turbo motor, noe som vil få bilen til og virke mere sporty.

Motoren blir utviklet av Hyundai, Mitsubishi og Chrysler, eller Global Engine Manufacturing Alliance som sammareidet kalles, og motoren blir nok og se i flere biler ut over årene.

V6eren skal leveres både som NA og turbo basert, og foreløpig virker det og som om det kommer en V8 option.

 

Bilen er observert i det ville -> http://carscoop.blogspot.com/2007/11/hyund...show-debut.html

 

 

**21.03.2008:

New York ble stedet der denne bilen ble offisielt vist frem, og som vi ser av bildene, er det noen forrandringer fra conceptet.

Den blir og finne i 3 utgaver:

GS - med 2,0L turbomatet motor på 223 hester, manuel 6 stegs kasse eller 5 stegs autokasse.

GT - får 3.8L V6 med opp til 310 hester, manuel 6 stegs kasse.

SE - får friheten til og velge mellom motorene over, fritt valg av girkasse, Brembo bremser som standard.

 

Det sies at bilen er klar for salg neste år, ingen pris er kjent i skrivende stund.

 

Video fra Genesis premieren:

Se filmen hos Youtube

 

**Oppdatering 21.03.2008

Da har noen sluppet katta ut av sekken, denne bilen skal være med i "The fast and the furious 4", med Nissan GT-R, sammen med Paul Walker og Vin Disel.

mere info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=928151

 

**Oppdatering 08.09.2008

HKS skal nå vise frem en tolkning av hva en kan gjøre med Genesis Coupe på SEMA.

Bilen er en 2.0 liter, og HKS har alleredet utvikklet masse morrosaker til bilen som blir vist frem på SEMA.

HKS GT Turbo kit

HKS interne motor deler

HKS Limited Edition turbo eksos annlegg

HKS Super Mega Flow luft inntak

HKS Motor styring

og sist, men ikke minst: HKS Hipermax III fullt justerbare dempere.

Externt får bilen fullt bodykitt, og med dette håper Hyundai at flere unge vil kjøpe deres nye bil.

 

Hyundai Concept Genesis Coupe 2010:

hyundai_genesis_emblem_image-thumb.jpg

conceptgenesiscoupe01.jpg

img_5728.jpg

img_5739.jpg

 

Hyundai Genesis Coupe 2010 [ferdig versjon]:

2010_genesis_coupe2.jpg

2010_genesis_coupe19.jpg

2010_genesis_coupe8.jpg

 

HKS Hyundai Genesis Coupe 2010 [sEMA edition]

9080904.004.1L.jpg

 

Kilde, press release og flere bilder:

http://www.thetorquereport.com/2007/11/la_..._concept_g.html

**Kilder for siste oppdatering (04.12.07)

http://www.egmcartech.com/2007/12/04/hyund...nd-confirms-v8/

http://www.thetorquereport.com/2007/12/hyu...genesis_em.html

**Kilde for oppdatering (17.12.2007)

http://www.thetorquereport.com/2007/12/hyu...urbo_optio.html

 

**Kilde for oppdatering (21.03.2008)

http://www.thetorquereport.com/2008/03/201..._coupe_fin.html

**Kilde for oppdatering (08.09.2008)

http://www.worldcarfans.com/9080904.004/hk...-coupe-for-sema

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Skjønner ikke hvorfor Hyundai til stadighet skal ødelegge nedre del av fronten på Coupe'ene... I likhet med Coupe 2003 ser "rillene" i fronten helt teit ut. Det merkelige er at de fikset det i 2005-faceliften, men ødelagte det igjen i 2007, og fortsetter tydeligvis nå.

 

Dessuten burde virkelig Hyundai bytte logo. For det første er den direkte stygg og kjip, og for det andre så har jeg inntrykk av at Hyundai har forandret seg såpass mye (til det bedre) de siste årene at det negative ryktet folk forbinder med logoen er ufortjent.

 

Uansett, denne ser vi vel neppe noe til i Norge, pga for høye avgifter. :(

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Nja...2.0L 4 sylinder saken tror jeg kommer, og noen kommer garantert til og privat importere den andre.

Vi snakker nok spesialbestilling, eller privatimport uansett - en kjapp sjekk på toll.no viser at det vil koste over 260 000kr bare i avgifter for 2.0l-en. Uten å vite prisen på bilen, vil jeg tippe at den kommer til å koste nærmere 200 000 inkludert moms ($30 000+), så totalt blir det nærmere en halv million.. :no:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...