Gå til innhold

Media-pc: Oppgradering av hk, ram, cpu og grafikk


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere nevnte komponenter, hovedsaklig fordi jeg vil ha en pc som kan spille av 1080p. En bonus hvis nyere spill fungerer, men jeg prioriterer ikke dette så mye.

Dagens P4 på 2.8 ghz med radeon 9700pro klarer ikke det.

 

Ta en kikk på handlevognen . Skjermkortet jeg egentlig ville ha i handlekurven er dette, fant det ikke i prisguiden...

 

Er for det første interessert i om denne komboen fungerer sammen. Også fint å høre om alternativer (men fint om forslag er kompitabelt med resterede komponenter). Har f.eks hørt at ati har endel drivertrøbbel så jeg vet ikke om nvidia er mer å satse på.

 

Må pase med denne psuen, tenker på koblinger (evt. hvilke adapter jeg trenger). I tillegg 2 ide harddisker, en s-ata, ide cd- og dvdbrenner.

 

EDIT: Bruker XP pro og har tenkt å fortsette med det.

Endret av M`kululu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte hk så bra ut det, så kan likegodt ta der, koster bare 50 kr mer. 2600 pro kortet ble valgt til handlekurven, jeg har det ikke nå! Litt upresis der. .mkv filer får etter det jeg har lest ikke noe aksellerasjon fra skjermkort, og må vel derfor ha litt cpu?

Endret av M`kululu
Lenke til kommentar
PowerColor HD 2600 PRO 512MB SCS3

 

ATI Avivo™ HD Video and Display Platform

Dedicated unified video decoder (UVD) for H.264/AVC and VC-1 video formats

High definition (HD) playback of both Blu-ray and HD DVD formats

Hardware MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX video decode acceleration

Motion compensation and iDCT (inverse discrete cosine transform)

 

HDMI output support

Supports all display resolutions up to 1920x10801

 

Den gjør vist det! ;) *.mkv filer er HD materiale kodet i H.264.

Lenke til kommentar
Den gjør vist det! ;) *.mkv filer er HD materiale kodet i H.264.

Igjen: Matroska er en kontainer - intet mer!

Hehe! Stemmer det!

 

Men hvis du skal spille en .mkv fil som er HD-materiale så er den kodet i H.264. Dvs at du må bruke CoreAVC-kodek eller FFDshow sin egen kodek. Hvis du bruker CoreAVC sin kodek så får du bruke maskinvare aksellerasjon, i og med at skjermkortet støtter H.264/AVC maskinvare dekoding.

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Leste her at "If HD audio outputs are routed into the video card, then those outputs are dedicated to that video card, meaning they cannot be used for other external speaker options while the HDMI output is being used.". Betyr dette altså at hvis man har et av disse ati-kortene og spiller hd materiale via hdmi, så MÅ lyden også gå igjennom der?

Lenke til kommentar
Leste her at "If HD audio outputs are routed into the video card, then those outputs are dedicated to that video card, meaning they cannot be used for other external speaker options while the HDMI output is being used.". Betyr dette altså at hvis man har et av disse ati-kortene og spiller hd materiale via hdmi, så MÅ lyden også gå igjennom der?

Lyd MÅ ikke, men du KAN det! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...