Gå til innhold

Blitzskygge med Nikon D80 og Nikon 18-200mm F3.5-5.6G AF-S VR DX objektiv


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har kjøpet en Nikon D80 med Nikon 18-200mm F3.5-5.6G AF-S VR DX objektiv og har oppdaget et problem med at det blir mye skygge på bildene fordi objektivet skygger for den innebygde blitsen. Jeg har lest mange tester av objektivet før jeg kjøpte dette, men har egentlig ikke sett at noen har påpekt akkurat dette.

 

Er dette grunn til å droppe dette objektivet? Jeg skjønner jo at det må bli sånn iogmed at objektivet har en viss lengde, men vil gjerne ha noen synspunkter fra de med mer erfaring på området enn meg selv.

 

Det skal også legges til at jeg hadde planer om å flytte med meg objektivet til et D300-hus når dette etterhvert foreligger, men det er vel ikke noen grunn til å tro at dette er noe annerledes der?

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En SB400 kommer høyt nok om du tar av solblenderen, jeg bruker en slik til "turistblits" når jeg ikke har bruk for mulighetene og styrken i en SB600/800. Men, glem ikke Nikons geniale trådløse blitsstyringssystem (CLS) hvor pop-up blitsen kan kontrollere andre blitser trådløst. SB400 har ikke mottaker for dette, så hvis du tror dette er noe for deg, ville jeg ha valgt en av storebrødrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...